LINKnytt juni 2021

Mellom kollegial fotball-EM tipping og is-lunsjer, har vi mye gledelig å meddele før sommerferien er ordentlig i gang.

Aktuelt

Velkommen med i UiO-åpent Teamsrom som er laget for erfaringsdeling og samarbeid om studentansatte i undervisningen. Se også egen ressursside med blueprint for opplæring av studentansatte samt informasjon om LINKs tilbud.

Vår nylig produserte dokumentarfilm "Eksamen i koronaland" handler om Adam som tar eksamen i et nedstengt Oslo. Filmen gir et nært og ærlig innblikk i studenttilværelsen i et pandemiår som har vært en påkjenning for mange. Filmen kan brukes for akademiske formål, som en bearbeiding av opplevelser mange har hatt det siste året og som lærestoff for studenter som skal ta eksamen.

LINKs strategiske satsing frem mot 2025 er vedtatt! Studentenes læring og faglige og personlige utvikling er den overordnede føring for vårt arbeid. LINK har seks definerte oppgaver og skal fortsette å:

1. Tilby universitetspedagogisk utdanning
  2. Tilby tjenester, kurs og rådgivning i anvendelse av teknologi og digitale medier i undervisning, læring og vurdering
  3. Tilby konsultasjon til UiOs ulike fakulteter og enheter
  4. Utføre, evaluere og bistå i koordinering av utviklingsprosjekter rettet mot studentenes læringsmiljø, grunnleggende akademiske ferdigheter og læringsutbytte
  5. Synliggjøre og koordinere informasjon om pågående aktiviteter relevant for universitetspedagogisk kompetanseutvikling, utdanningskvalitetsarbeid, undervisning og læring
  6. Være en pådriver og bidragsyter i UiOs strategiske kvalitetsarbeid og i realisering av felles satsninger rettet mot utdanning

Full versjon av strategidokumentet blir lagt ut på aktuelt i løpet av kort tid.

DIKUs prosjektmidler i 2021: Se DIKU samlet informasjon om utlysning for prosjektmidler til Arbeidsrelevans og Studentaktiv læring.

Kurs og arrangementer

Noen av våre universitetspedagogiske kurs har fortsatt ledige plasser. For eksempel kurset "Ett klikk fra kunnskap? Kildebruk og læring for generasjon digital" fokuserer på undervisningsaktiviteter som fremmer studentens evne til å søke frem faglig relevante kilder og dere kritiske og etiske kildebruk. Du får hjelp fra fagreferent for ditt fagområde til å utvikle aktiviteter for studentene. Informasjon, frister og påmelding finner du på kurskalendersidene. Bli med på kurs!

PIN som står for Pedagogisk innovasjonsnettverk møtes 1. september på LINKEN. PIN er tiltenkt å bli en arena for mer systematisk og kontinuerlig erfaringsdeling og policyutvikling både horisontalt og vertikalt ved UiO.

Se opptak fra siste Snakk om før sommeren som handlet om tverrfaglig utdanning. Vi gleder oss til å se deg på vår neste Snakk om etter sommeren.

Tre av UiOs meritterte undervisere diskuterte erfaringer med hybridundervisning og hvordan det kan bidra til et godt læringsmiljø for studentene. Se opptak fra HF:studiosamtale.

Dette jobber vi med nå

Vi jobber med å forbedre våre websider. Vi hører gjerne fra deg om hva du eventuelt savner på våre websider eller vil se mer av. Kom med dine ideer til oss!

Hjelp oss å spre ordet om LINKnytt med enkel påmelding.

Vi gleder oss enormt til å møtes igjen på campus i august, men nå er det tid for sommersus, sjøluft og turer ut i det fri. Strålende sommer til deg og dine!

Publisert 25. juni 2021 12:41 - Sist endret 3. mai 2023 13:34