LINKnytt november 2022

November er trist og grå, men ingen grunn til å la melankolien ta overhånd. Her kan du lese om nye krefter på LINK denne høsten, og flere interessante arrangementer som LINK bidrar på.

LINKs designelement

Bærekraftkonferansen 2022 på UiO

Illustrasjonsbilde

Bærekraftlaboratoriet arrangerer konferansen på UiO den 30. november 10:00-13:00. LINK deltar i dette spennende utviklingsprosjektet som tar sikte på å styrke arbeidsrelevans i studiene, og på å styrke studentenes kapasitet til å bidra til bærekraftig utvikling.

Utdanningskonferansen 2022 - programmet er klart

Illustrasjonsbilde

Torsdag 1. desember fyller vi Georg Sverdrups hus med spennende foredrag, panelsamtaler, og idéverksteder om hvordan vi sammen kan skape enda bedre utdanning ved UiO. Påmeldingsfristen er 23. november.

Video i undervisningen - Fagseminar med SIKT

Illustrasjonsbilde

Jobber du med å tilrettelegge for video i undervisning? Enten med pedagogisk bruk, eller med tekniske løsninger? Da er dette seminaret for deg. Fagseminaret er 7. og 8. desember på UiO, og LINK er vertskap på dette. Påmeldingsfristen er 2. desember, men vær rask. Det er kun få plasser igjen.

PBL trainings in UCLouvain

Illustrasjonsbilde

What is problem based learning and how to put this into practice? Have you ever wanted to know more about PBL for one of your classes? Then you can join UCLouvain for this 2day training session in Louvain-la-Neuve (Belgium), 7-8 December 2022.

Til orientering

Ny side i Canvas A-Å om video

logo

LINK har utviklet en ny side om pedagogisk bruk av video i Canvas A-Å. Her finner du en samlet oversikt over Panopto, forelesningsopptak og kursopplasting, med tilhørende veiledninger. Den vil forhåpentligvis hjelpe deg til å se noen av de pedagogiske mulighetene i Panopto, og hvordan du kan anvende de tre videoverktøyene.

LINK i samarbeide med Eilin om videoworkshop

Illustrasjonsbilde

Den 1. og 3. november arrangerte Eilin (læringssenter på SV-fakultetet) en videoworkshop i samarbeide med LINK, i Georg Sverdrups hus. Det var en nyttig gjennomgang av hvordan bruke video i undervisningen.

LINK lager promovideo for Osloforskning om arbeidslivsrelevans

kamera, to kvinner

Tirsdag 2. november arrangerte Osloforskning første utgave av seminaret "Kommunen på besøk!", med alle UiOs masterstudenter som målgruppe. For å nå flere enn de som dukket opp på selve frokostseminaret, ville Oslo- forskning filme samtaler mellom en studentrepresentant og kommunens representanter.

Nicoline Frølich med bokkapittel, nå i fysisk format

Illustrasjonsbilde

Nicoline Frølich og Rune Borgan Reiling har skrevet et bokkapittel i antalogien Research Handbook on Academic Careers and Managing Academics, om kvinners karrieremuligheter i akademia, med fokus på Norge. Boken er nå fysisk tilgjengelig. Du kan lese i linken bak betalingsmur.

Nye krefter på LINK denne høsten

Illustrasjonsbilde

Denne høsten har LINK fått bistand fra praksiselev Herman, praksisstudentene Henrik og Marianne, og it-pedagogene Regine og Susanne. Her får du vite mer om hva de jobber med på LINK og hva de er opptatt av.

Ris eller ros

Illustrasjonsbilde

Vi er opptatt av å bli bedre. Har du ris eller ros, eller en kommentar, gi oss en tilbakemelding. Hva vil du finne mer/mindre av i LINKnytt? Har du tips til saker eller hvordan våre websider kan bli bedre?

Hjelp oss å spre ordet om LINKnytt med enkel påmelding.

Du kan melde deg av nyhetsbrevet her.

Publisert 21. nov. 2022 20:14 - Sist endret 4. jan. 2023 08:20