Sist endret 18. apr. 2023 15:27 av Tatsiana Komissarova

Vi beveger oss mot siste Snakk om i vårens seminarrekke med tema "ChatGPT og KI, hva gjør vi nå?"Snakk om er en hyggelig anledning til å la seg inspirere og snakke med engasjerte kollegaer. Her inviterer LINK studenter og ansatte til en kopp kaffe og faglig påfyll om temaer som er knyttet til perspektiver rundt læring, utdanning, teknologi og pedagogikk. Kunstig intelligens(KI) som blant annet ChatGPT har vekket mange følelser, og vi anser det som viktig å fortsette å gi en dialogarena som er tilgjengelig for alle.

Sist endret 7. okt. 2023 08:56 av lenkeretter@localhost

Sommeren er over, og vi er nå tilbake til et livlig og solfylt campus! Gratulerer med vel overstått studiestart, og lykke til med et nytt lærerikt semester for oss alle.

Dette semesteret vil vi brette opp ermene for en rekke ambisiøse prosesser og arrangementer. Vi jobber for en enda mer inkluderende Utdanningskonferanse med tydelige studentstemmer, fullfører redesign av det universitetspedagogiske programmet, videreutvikler BedreUndervisning og leder arbeidet med kunstig intelligens på nettstedet for UiO, bare for å nevne noen.

Vi ser frem til nye samarbeidsmuligheter!

Sist endret 21. des. 2023 09:00 av Tatsiana Komissarova

Det er tid for å senke skuldrene, ta en velfortjent julepause, og si tusen takk til alle våre lesere og samarbeidspartnere for i år.

Vi ønsker dere en riktig god jul og et godt nytt år!

Sist endret 16. feb. 2023 18:22 av Hans Magnus Mikalsen Nedreberg

Semesteret er godt i gang, og sola titter allerede mer optimistisk frem. Her finner du oversikt over arrangementer i den nærmeste fremtid og aktiviteter LINK har vært involvert i.

Sist endret 3. mai 2023 13:39 av Tatsiana Komissarova

Godt nytt år! LINK takker for alle gode samarbeid i 2022. Håper folk har hatt fine dager og er klar for et nytt år.

Sist endret 7. juli 2023 08:34 av Tatsiana Komissarova

Noe av vårsemesteret har vært preget av frustrasjon og fortvilelse, men det snudde seg til å bli en oppløftende, inspirerende og samlende dugnadsinnsats. Ja, vi referer til ChatGPT-tematikken som har holdt akademia og studenter litt ekstra våken denne våren. Vi kan stolt si at UiO har fulgt med i timen og jobbet seg frem til bærekraftige løsninger både på lokale enheter og sentralt. En ny oppdatering fra IT-avdelingen om status er lovet før sommerferien.

LINK har nylig initiert å samle alle KI-ressurser på UiO til et eget nettsted og arbeidet er i gang. Arbeidsgruppen består av fagpersoner fra IT-avdelingen, SADM, UB og LINK. For å sørge for fagnær og disiplin-relevant tilnærming kommer vi til å involvere fakultetsvise ressurspersoner i redaksjonelt arbeid med innhold i løpet av kommende semester.

På vegne av alle oss i LINK ønsker vi deg og dine kjære en strålende sommer med masse is, bading og hverdagsmagi.

Sist endret 22. mai 2023 14:29 av Tatsiana Komissarova

LINKs fagmiljøer er involvert i prosjekter og denne våren har digital teknologi stått litt ekstra i fokus. Bli kjent med Anna Mavroudi som har ansvar for et av våre universitetspedagogiske kurs, og har dedikert nesten 20 år av sin forskerkarriere til teknologibruk og læring temaet. Anna er en av forskerne i det pågående prosjektet der Universitetet i Oslo og Høgskolen i Innlandet bidrar i et NIFU-ledet forskningsprosjekt som undersøker hvordan digital teknologi muliggjør og betinger studenters læring.

Sist endret 27. mai 2024 15:25 av lenkeretter@localhost

Det er mye fokus på KI og ChatGPT for tiden, og flere av de pedagogiske støtteenhetene har i likhet med LINK arrangementer om dette temaet. Her får du oversikt over disse, inkludert LINKs ressursside om KI.

Sist endret 18. nov. 2023 09:53 av Hans Magnus Mikalsen Nedreberg

Utdanningskonferansen 30. november er høyt på agendaen til LINK🤗 Husk å melde deg på innen 20.november, minn dine studenter på å delta, og vel møtt!

Sist endret 9. nov. 2023 15:14 av lenkeretter@localhost

I oktober har vi skrevet debattinnlegg i Khrono om KI i læring og utdanning, og publisert et samskapt innhold om hvordan studenter på UiO kan bruke KI til læring.

Vi jobber videre med planlegging av Utdanningskonferansen, og bidrar i en diskusjon for å beholde SFU-ordningen.

Vi starter november med en SnakkOM som vi arranger sammen med Studentparlamentet, studentansatte ved de fakultære pedagogiske støtteenhetene IDEA og EILIN, to av UiOs SFUer CELL og INTED, og Skrivesenteret ved UB. SnakkOM tilbyr en dialogarena for studenter og ansatte, og vi gleder oss til denne gangen å løfte blikket mot viktige temaer for studentene. Våre egne to praksisstudenter bidrar med teknisk støtte på arrangementet.

Sist endret 9. nov. 2023 15:14 av lenkeretter@localhost

Program for årets utdanningskonferanse er publisert og arrangementet åpent for påmelding. Som vi gleder oss til 30.november!

2. oktober åpnet påmelding for den redesignede introduksjonsmodulen for universitetspedagogisk basiskompetanse. Den har oppstart våren 2024.

Ellers har september vært en travel måned med mye kompetansedeling på konferanser, og kunnskapsutvikling på campus.

En fargerik høsthilsen fra alle oss i LINK.