LINKnytt september 2023

Program for årets utdanningskonferanse er publisert og arrangementet åpent for påmelding. Som vi gleder oss til 30.november!

2. oktober åpnet påmelding for den redesignede introduksjonsmodulen for universitetspedagogisk basiskompetanse. Den har oppstart våren 2024.

Ellers har september vært en travel måned med mye kompetansedeling på konferanser, og kunnskapsutvikling på campus.

En fargerik høsthilsen fra alle oss i LINK.

LINKs designelement

Til orientering

Kurspåmelding og overgangsordning

Illustrasjonsbilde

2.oktober åpnet påmelding for universitetspedagogiske kurs. Påmelding til nye moduler vil foregå på EVUweb. Du som har påbegynt utdanningen før 2024, hører til overgangsordningen. Du har et utvalg av valgfrie moduler å velge fra, og egne påmeldingsrutiner.

LINKs redesignede uni.ped program

Illustrasjonsbilde

Våren 2024 starter det redesignede programmet for universitetspedagogisk basiskompetanse. Det er flere nye komponenter i redesignet som blant annet tettere koblinger mellom teori og praksis, og økt fokus på måter å bruke digital teknologi i undervisning.

LINK på EAIR

Ester Fremstad på sin kontorplass ved en pc-skjerm

Ester Fremstad frontet LINKs bidrag på årets EAIR-konferanse som handlet om "Challenge Based Learning – from Practice to Theory". Ester presenterte blant annet analyse av studenters læring i arbeid med autentiske utfordringer fra bedrifter og organisasjoner.

Samhandling mellom LINK og Sikt

Illustrasjonsbilde

LINK er med i to arbeidsgrupper og en styringsgruppe i Sikt. Vi stiller med våre kompetanser og erfaringer på Sikt sine konferanser. Det er bare å glede seg til årets Sikt- konferanse om bruk av video i undervisningen, som planlegges i desember på Universitetet i Agder.

KI på UiO

Illustrasjonsbilde

Vi gratulerer IT-avdeling med lansering av GPT UiO! Det er laget en nettside som samler ressurser du trenger, og gir deg inngang til UiOs KI-verktøy. Her finner du informasjon om UiOs retningslinjer for bruk, pedagogiske og etiske prinsipper. I løpet av høstferien publiserer vi konkrete eksempler på bruk av GPT UiO for studenter.

Se uu-videoene til HF:Studio

grafisk del av logo til HF:Studio med mennesker på video og kamera på stativ

HF:Studio har laget tre videoer av ypperste kvalitet, som viser hvordan du lager universelle Word-, PowerPoint - og PDF.- dokumenter. Instruksjonsvideoene hjelper deg å rette feilene, slik at alle studenter kan klare å lese dokumenter du publiserer.

INTED er i gang

Illustrasjonsbilde

På kick off-seminaret til Senter for tverrfaglig utdanning (INTED) fikk vi høre fra studentene som er i gang med flere inspirerende prosjekter. INTED inviterer til samarbeid i utviklingen av nye tverrfaglige prosesser, og vi gleder oss til hva som kommer. Gratulerer igjen!

Forstå og naviger Circle U

Illustrasjonsbilde

Få oversikt over hvordan ansatte på UiO kan engasjere seg i Circle U. Les om ulike støtteordninger som finnes for deltakelse. Nettsiden er under utvikling, og du kan komme med innspill til endringer.

Prøveundervisning førsteamanuensis i LINK

forelesningssal rader og gang

Hjertelig velkommen til offentlig prøveundervisning av tre innstilte kandidater, for stillingen som førsteamanuensis i LINK. Tid og sted: 25. oktober 2023, Elektronisk klasserom, Georg Sverdrups hus

Utdanningskonferansen 2023

illustrasjonsbilde

Vi ønsker alle UiO-studenter og -ansatte hjertelig velkommen til årets utdanningskonferanse! Programmet fylles på med detaljerte beskrivelser og egen tråd for engelsktalende UiO-ere i løpet av oktober. Konferansen er gratis. Tid og sted: 30.november 2023, Georg Sverdrups hus, Blindern.

Week 42 at UV

grafisk plakat for week 42 arrangementer på UV med bilde av pc og briller

UV inviterer til en hel uke med faglig påfyll. Ukens program bobler av spennende forelesninger og arbeidsstuer som vil foregå på engelsk. "How to teach better together" og "Boost your presence on SoMe" er bare noen få av våre favoritter. Tid og sted: 16-20. oktober, 2023, Helga Engs hus.

Læringsfestivalen digitalt(LFD)

Illustrasjonsbilde

Programmet for årets Læringsfestival digitalt (LFD) er publisert. Det er plukket ut mange flotte innlegg. Sett av tid fra lunsj til lunsj til å bli inspirert og dele erfaringer med andre. Konferansen er gratis. Tid og sted: 28-29.november 2023, digitalt.

Vil du motta LINKs nyhetsbrev?Påmelding

Du kan melde deg av nyhetsbrevet her.

Publisert 3. okt. 2023 13:10 - Sist endret 9. nov. 2023 15:14