Siste faglige bidrag

Oversikt over våre siste 100 faglige bidrag registrert i Cristin.

Gå direkte til Cristin

Se alle arbeider i Cristin

  • Karakhanyan, Susanna & Stensaker, Bjørn (2020). Global Trends in Higher Education Quality Assurance. Brill|Sense. ISBN 978-90-04-44031-9. 348 s.
  • Teixeira, Pedro N.; Shin, J C; Amaral, Alberto; Bernasconi, A; Magalhães, António & Kehm, Barbara [Vis alle 20 forfattere av denne artikkelen] (2020). Encyclopedia of International Higher Education Systems and Institutions. Springer Nature. ISBN 978-94-017-8904-2. 2767 s.
  • Elken, Mari; Maassen, Peter; Nerland, Monika; Prøitz, Tine Sophie; Stensaker, Bjørn & Vabø, Agnete (2020). Quality Work in Higher Education. Organisational and Pedagogical Dimensions. Springer. ISBN 978-3-030-41756-7. 186 s.

Se alle arbeider i Cristin

  • Frølich, Nicoline & Korseberg, Lene Kirstine (2024). Digitalisation and merger processes in universities. How are they interrelated? Paper accepted to be presented at NOPSA, Bergen, July 2024.
  • Frølich, Nicoline & Korseberg, Lene Kirstine (2024). Digitalization and merger processes in universities. How are they interrelated? .
  • Frølich, Nicoline (2024). Kvalitet er også kaffe og venner. Khrono.no. ISSN 1894-8995.
  • Strømsø, Helge Ivar; Esterhazy, Rachelle; Hjelmeng, Erling Johan & Frølich, Nicoline (2023). Ja, vi trenger universitetspedagogisk basiskompetanse! .
  • Frølich, Nicoline & Vinje, Kristin (2023). Fremragende utdanning bør stimuleres, og SFU-ordningen bør derfor ikke avvikles. Innlegg i Khrono, 12. oktober 2023.
  • Frølich, Nicoline (2023). Globale trender i høyere utdanning. Innlegg for Direktorat for høyere utdanning og kompetanse 26. oktober 2023 .
  • Frølich, Nicoline (2023). Etter og viderutdanning - hva gjør institusjonene? Innlegg og debatt om livslang læring.
  • Frølich, Nicoline (2023). Globale trender i høyere utdanning - hva trenger vi vite mer om?
  • Frølich, Nicoline (2023). Kvalitet i høyere utdanning - hvordan kan digital teknologi bidra? Panelsamtale i regi av LINK og NIFU under Arendalsuka 2023.
  • Frølich, Nicoline (2023). Fragmentering av utdanning og læring? Bidrag i paneldebatt i regi av Høgskolen på Innlandet, Arendalsuka 2023.
  • Frølich, Nicoline (2023). Higher Education and academic careers - Women's path to academic positions in academia.
  • Frølich, Nicoline (2023). LINK - presentasjon for fakultetsstyremøte UV-fakultetet.
  • Frølich, Nicoline (2023). Meeting Teaching and Learning Centres in Circle U - plans for possible collaboration.
  • Frølich, Nicoline (2023). LINK - oppfølging etter NOKUTs evaluering av UiO.
  • Frølich, Nicoline & Hjelmeng, Erling Johan (2023). Pedagogisk støtte ved UiO - er det LINK som er problemet?
  • Frølich, Nicoline & Stensaker, Bjørn (2023). Hvordan håndterer vi pedagogiske kriser ved UiO?
  • Frølich, Nicoline (2023). Perceptions of strategic choice and change in the university context.
  • Frølich, Nicoline Sidsel (2022). Hvordan skal vi undervise etter pandemien? . Khrono.no. ISSN 1894-8995.
  • Frølich, Nicoline Sidsel (2022). Fem globale trender innen høyere utdanning. Khrono.no. ISSN 1894-8995.
  • Wiborg, Vegard Sjurseike; Fidjeland, Andreas; Eide, Thea; Holtermann, Helge; Skjelbred, Siv-Elisabeth & Frølich, Nicoline Sidsel (2022). Konsekvenser av strukturreformen: Tilfredshet blant kandidatene.
  • Frølich, Nicoline Sidsel (2022). Fremtidens høyere utdanning.
  • Frølich, Nicoline (2022). Key features of higher education in the future - panel discussion.
  • Frølich, Nicoline (2022). Video i undervisningen - God bruk og tekniske løsninger.
  • Frølich, Nicoline; Elken, Mari & Eide, Thea (2022). Distance to leadership in academic organisations.
  • Frølich, Nicoline Sidsel (2022). Samfunnsutfordringer og strategiutforming.
  • Frølich, Nicoline Sidsel (2022). Strukturreformen og styringsdilemma.
  • Frølich, Nicoline; Elken, Mari & Eide, Thea (2022). Distance to leadership: unpacking different forms of distance in academic organisations.
  • Huisman, Jeroen; Soppe, Karlijn; Eide, Thea & Frølich, Nicoline (2022). The impact of reforms in higher education.
  • Huisman, Jeroen; Eide, Thea; Soppe, Karlijn & Frølich, Nicoline (2022). Organisational features of Norwegian higher education institutions: perceptions on organisational change.
  • Hermansen, Hege; Mangset, Marte & Bringsrud Fekjær, Silje (2021). Myter og fakta om forskningstid. Khrono.no. ISSN 1894-8995.
  • Wiers-Jenssen, Jannecke & Stensaker, Bjørn (2020). Hvilke formål bør Studiebarometeret tjene? [Internett]. Khrono.
  • Elken, Mari & Stensaker, Bjørn (2018). All student-centered now? Analyzing institutional teaching and learning policies in Scandinavia.
  • Hovdhaugen, Elisabeth & Stensaker, Bjørn (2017). The Practices of Quality Management: Collaboration and control of study program delivery.
  • Olsen, Regine; Leidal, Susanne Emilie Unum; Tjønn, Henrik; Sæterhaug, Marianne Kufaas & Christiansen, Helene Aalborg (2023). KD-midler 2022: aktiviteter ved UiO. En kvalitativ undersøkelse høsten 2022 . LINK - Universitetet i Oslo.
  • Bøe, Marita Elise; Røstad-Tollefsen, Sondre & Walle, Rebekka Marie Carlsen (2022). Studenters tilbakemeldinger på UiOs psykososiale miljø, tiltak og faglige tilbud. LINK - Universitetet i Oslo.
  • Wootton, Robyn E; Lawn, Rebecca B.; Magnus, Maria Christine; Treur, Jorien L; Corfield, Elizabeth Claire & Njølstad, Pål Rasmus [Vis alle 14 forfattere av denne artikkelen] (2022). Health behaviours prior to pregnancy and fertility outcomes: Triangulation of evidence in the Norwegian Mother, Father and Child Cohort Study (MoBa). Cold Spring Harbor Laboratory Press (CSHL).
  • Olsen, Regine; Leidal, Susanne Emilie Unum & Christiansen, Helene Aalborg (2021). Studenters forhold til karriere og karrieretjenester på UiO - en kvalitativ undersøkelse våren 2021. LINK - Universitetet i Oslo.
  • Elken, Mari; Christiansen, Helene Aalborg; Braaten, Eline & Biseth-Michelsen, Susann Andora (2021). Medisinstudentenes synspunkter på og opplevelser av egen utdanning - en kvalitativ undersøkelse. LINK - Universitetet i Oslo.
  • Magnus, Per & Håberg, Siri Eldevik (2021). Annual report 2020. Centre for Fertility and Health . Norwegian Institute of Public Health, Centre for Fertility and Health. Fulltekst i vitenarkiv
  • Stensaker, Bjørn; Winka, Katarina; Pettersson, Eva; Andersen, Hanne Leth; Hatlen, Jan Frode & Bjørnsdatter, Oda [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2021). Anerkjennelse av individuell kompetanse og organisatorisk kulturutvikling - på samme tid? Evaluering av UiTs meritteringsordning. UiT Norges arktiske universitet.
  • Bjerknes, Audun (2020). Video i undervisning – hvorfor bruke det, og hvordan? LINK - Universitetet i Oslo.
  • Christiansen, Helene Aalborg; Hereid, Ingrid Sofie Wold & Stensaker, Bjørn (2020). Psykologistudentenes opplevelse av digital undervisning - en kvalitativ undersøkelse gjennomført november 2020. LINK - Universitetet i Oslo.
  • Esterhazy, Rachelle (2019). A practical guide to feedback. How to give feedback that students actually use. LINK - Universitetet i Oslo.
  • Maassen, Peter; Andreadakis, Zacharias; Gulbrandsen, Magnus & Stensaker, Bjørn (2019). The Place of Universities in Society. Körber Stiftung.
  • Damsa, Crina I. & Fremstad, Ester (2018). PEDAGOGICAL USE OF CANVAS. Report on the use of Canvas in pilot courses at the Faculty of Educational Sciences. LINK - Universitetet i Oslo.
  • Hybertsen, Ingunn Dahler; Stensaker, Bjørn; Federici, Roger Andre; Olsen, Marit Schei; Solem, Anniken & Aamodt, Per Olaf (2014). Led to change: The National Leadership Education for School Principals in lower and upper secondary schools in Norway; change in the schools, goal achievement and recommendations. Final report from the Evaluation of the National Leadership Education for School Principals. NIFU. ISSN 978-82-327-0106-3.
  • Hybertsen, Ingunn Dahler; Stensaker, Bjørn; Federici, Roger Andre; Solem, Anniken & Aamodt, Per Olaf (2013). Led to learning: The National Leadership Education for School Principals in primary, lower and upper secondary schools in Norway; participants' assessments of own development. Report 3 from the Evaluation of the National Leadership Education for School Principals. NIFU. ISSN 978-82-7218-969-2.
  • Lysø, Ingunn Hybertsen; Stensaker, Bjørn; Røthe, Randi Hojem; Federici, Roger Andre; Olsen, Marit Schei & Solem, Anniken (2012). Ledet til lederutvikling. Nasjonal rektorutdanning i grunn- og videregående skole; forskjeller og likheter mellom de seks programtilbudene. Delrapport 2 fra Evaluering av den nasjonale rektorutdanningen. NIFU og NTNU Samfunnsforskning AS.

Se alle arbeider i Cristin