English version of this page

Benytt deg av omvisningstilbudene i Aulaen i sommer!

Du kan enten få omvisning av vertene eller benytte deg av vår helt nye audioguide til Aulaen.

Mann i grønn skjorte forgrunnen, som har på seg headset. I bakgrunnen ser vi Edvard Munchs maleri "Solen", som henger i Universitets aula.

Bli med på guiding, enten fysisk eller digital, i Universitetets aula i sommer! Foto: UiO/Sunniva Monclair Bøe

Sommeren er her og det finnes masse å gjøre hos Universitetet i Oslo.

Etter en tur i Botanisk hage og besøke på Historisk museum, bør du svippe innom Universitetets aula! Den ligger ved Universitetsplassen på Karl Johans gate, og er åpen mellom 10 og 15, tirsdag-fredag, frem til 11. august.

Her kan du enten få omvisning av vertene eller benytte deg av vår helt nye audioguide. Inngang og omvisning er helt gratis.

Omvisning med verter

Vertene holder omvisninger kl. 12 og 14, og her får du en unik mulighet til å oppleve Aulaen med noen som kjenner rommet og maleriene. Det er mulighet for felles tolkning, du kan la nysgjerrigheten ta over og stille masse spørsmål, eller bare lytte.

Splitter ny audioguide

Hvis du vil rusle rundt på egenhånd, har vi en audioguide som er ny av året og gir deg spennende historier om universitetets opprinnelse. Ikke minst den dramatiske fortellingen om hvordan utsmykningen på veggene, Edvard Munchs malerier, endte opp akkurat her.

Omvisningen med audioguide varer i cirka 17 minutter.

Om du er i tidsklemma, har vi også delt opp guiden i ulike deler, slik at du kan få høre på akkurat det du selv vil. Det er to deler: en del om universitetets opprinnelse, og karakteristikker ved arkitekturen, og en annen del som kun handler om maleriene som henger i Aulaen.

Audioguiden finnes både på engelsk og norsk, og er laget og produsert av Universitetet i Oslo.

Vi gleder oss over å kunne åpne dørene til sommeråpen Aula, og håper du finner veien dit!

Publisert 5. juli 2023 14:25 - Sist endret 13. okt. 2023 21:29