Thomassen ny IT-direktør

Universitetsstyret vedtok 5. mai 2023 å tilby Gard Thomassen stillingen som IT-direktør ved Universitetet i Oslo.

Gard Thomassen, ny IT-direktør ved UiO

Thomassen har en Ph.D. innen medisin/informatikk ved Universitetet i Oslo fra 2010. Han er i tillegg cand. scient. informatikk samme sted (2004), og har diverse kurs innen etter- og videreutdanning informatikk ved IFI, UiO i 2017-2018. Han er i dag underdirektør ved IT avdelingen, en stilling han har hatt siden 2017. Han har tidligere jobbet som seksjonsleder ved seksjon for IT i forskning, USIT og tatt UiOs Grunderskole. Nå følger han Solstrandprogrammet, som er ferdig i juni 2023, i tillegg til at han har lederutdannelse fra Forsvaret.

- Thomassen kjenner kunnskapssektoren godt både som forsker og som underdirektør for USIT de siste seks årene. IT-avdelingen (tidl USIT) ved UiO leverer en rekke store og robuste tjenester til UiO og UH-sektoren, som er nært utviklet med de vitenskapelige miljøene, sier universitetsdirektør Arne Benjaminsen.

IT- miljøene – inkl USIT ved UiO ble ved årsskiftet samlet i en ny IT- avdeling. Thomassen har bred og relevant ledererfaring fra blant annet jobben som underdirektør og jeg er trygg på at han sammen med et svært dyktig fagmiljø i avdelingen skal utvikle IT-tjenester som understøtter kjernevirksomheten forskning og utdanning på en meget god måte, sier Benjaminsen.

Thomassen tiltrer etter nærmere avtale.

Intervju: Bli bedre kjent med den nye IT-direktøren

Publisert 5. mai 2023 12:32 - Sist endret 6. mai 2023 17:43