Kvindelige Studenters Sangforening – Mot himmelen ljosa held

Garantert julestemning i Uranienborg kirke

Arrangementsbilde med fjelllandskap i blåtoner og teksten "Mot himmelen ljosa held"

Design: Anna-Julia Granberg

Tradisjonen tro holder Universitetet i Oslos offisielle kvinnekor, KSS, julekonsert i Uranienborg kirke i midten av desember.

Konserten inneholder gullkorn fra juleplatene "Stille som sne" (2020) og "Arme jord ha jolefred" (2009). Begge albumene mottok svært gode kritikker, fra bl.a. NRK og Vårt Land, og flere av sangene er arrangert av egne sangersøstre spesielt for KSS. Det vil også være mulig å kjøpe juleplatene som CD på konserten - en perfekt mulighet til å gjøre unna julegavehandelen!

Koret har med seg stjerneorganist Inger-Lise Ulsrud. Dirigent er Marit Tøndel Bodsberg Weyde.

Billettsalg

Billetter til konserten selges via TicketCo. Julekonsertene til KSS er populære, så vi anbefaler å kjøpe billetter så tidlig som mulig.

Gå til bilettkjøp

KSS holder også en konsert klokken 18.00 denne dagen.

Publisert 14. juni 2022 11:14 - Sist endret 24. nov. 2022 05:32