Skeleton Woman i Aulatrappen

Gratis fremførelser av tverrkunstnerisk verk

Maske på ansikt med svart skinnjakke rundt
Foto: Alette Schei Rørvik

Det er to fremførelser: kl 18 og kl 20. Fremførelsen varer rundt 30 minutter.

Skeleton Woman er et tverrkunstnerisk verk: et korverk, en performance, et rituale og en levende skulptur, av kunstner og scenograf Signe Becker og komponist og utøver Ingvild Langgård.

Ni utøvere gir kjøtt, knokler og stemme til ni variasjoner av skikkelsen, Skeleton Woman, og foreslår en annen mulig femininitet, som kan fremstå som skremmende, kraftfull og rå.

Skeleton Woman stiller seg selv til skue, - ravende, skrevende og syngende henter hun opp en urkraft som bygger seg opp, ramler sammen og gjenoppstår igjen og igjen.

I sitt forsøk på å inkludere det hinsidige, på å favne fortid og fremtid på samme tid, statuerer Skeleton Woman et eksempel på et annet liv.

Skeleton Woman ble nominert til Heddaprisen for beste lyddesign, samt scenografi og kostymedesign 2022.

Info om forestillingen

• Utøvere: Sigrid Kopperdal, Irene Theisen, Magnus Myhr, Julie Solberg, Cecilie Solberg Knudsrød, Ingeleiv Berstad, Julie Moviken, Mariama Slåttøy, Rosalind Goldberg, Ingvild Langgård
  • Konsept: Becker / Langgård
  • Kostymer/scenografi: Signe Becker
  • Komponist/regi: Ingvild Langgård
  • Medskapende utøvere: Harald Beharie, Marie Bergby Handeland, Magnus Myhr, Rosalind Goldberg, Julie Solberg, Cecilie Solberg, Irene Theisen, Kristin Ryg Helgebostad, Ingeleiv Berstad, Mathias Stoltenberg, Julie Moviken, Sigrid Kopperdal, Silje Aker Johnsen
  • Produsert av: Becker / Langgård
  • Co-produsert av: Black Box Teater, BIT Teatergarasjen og Rosendal Teater
  • Støttet av: FFUK, FFLB og Norsk Komponistfond

Les mer om stykket (ingvildlanggard.com)

Om Becker/Langgård

Becker/Langgård har sammen laget konsert-installasjon New Skin (2017). De har også samarbeidet med koreograf Ingri Fiksdal på forestillingene Cosmic Body (2015), Night Tripper (2012) og The Orchard Ballads (2011).

Om Universitetets aula

Universitetet i Oslos tradisjonsrike festsal har invitert til kunst- og kulturopplevelser i over 100 år, og her står stadig noen av våre beste utøvere på scenen. Aulaprogrammet inkluderer også foredrag, litterære samtaler og Åpen aula, der du kan utforske de 11 originale Munch-maleriene som pryder salen.

Nysgjerrig på hva som skjer hos oss? Følg Universitetsplassen - UiO på Facebook for spennende oppdateringer.

Gå til fullt program for Aulaen.

Becker / Langgård
Publisert 27. juni 2023 10:32 - Sist endret 20. sep. 2023 05:37