Solistkoret og Finsk Barokkorkester

Finsk Barokkorkester, Det Norske Solistkor og dirigent Grete Pedersen inntar Universitetets aula med musikk av far og sønn Bach!

Korbilde av Det Norske Solistkor

Foto: Det Norske Solistkor

I vår tid har Johann Sebastian Bach overskygget sin sønn, Carl Philipp Emanuel Bach, som var mer bejublet i sin samtid. C. P. E. ble sett på som en fremtidsrettet komponist, med en stil som på flere måter brøt med farens musikalske idealer. Selv skal han ha sagt at musikken, først og fremst, skal røre hjertet, og beskrev sin egen musikk som mer personlig og emosjonell enn sin fars.

Men da C. P. E Bach fikk i oppdrag å sette sammen programmet til en veldedighetskonsert i Hamburg i 1786, valgte han farens storslåtte Credo fra velkjente H-mollmessen, i tillegg til sitt eget uttrykksfulle Magnificat, komponistens første store verk for kor.

Opplev når Finsk Barokkorkester, Solistkoret og Grete Pedersen bringe til live konserten fra 1786 i Universitetets aula!

Les mer og Kjøp billett

Dørene åpner kl. 18:30