English version of this page

Aulaseriene: KORK Kammer med Ernst Simon Glaser og venner

Fra Mahler og inn i fremtiden

Potrettbilder av musikere  på lilla bakgrunn

Foto: Ola Kjelbye (Glaser) / Nikolaj Lund (Chen) / Anna-Julia Granberg (Kronberger / Atle Ove Martinussen (Taksdal) / Per Sollerman (Kvam)

Suksessen fra fjoråret gjentas når Aulaseriene igjen er vertskap for gjestespill fra Kringkastingsorkesteret. Denne gangen har solocellist Ernst Simon Glaser kuratert programmet og satt sammen en rekke verker som betyr mye for ham, og som resonnerer med vårt sesongtema på flere interessante måter.

Fra Gustav Mahlers mørke, vakre sats for pianokvartett via Brittens cellosonate til Sjostakovitsj’ majestetiske pianokvintett, får vi et gripende og stort program når Glaser tar med seg et knippe gode KORK-kolleger og deres egen kunstneriske leder på scenen.

• Gustav Mahler: Pianokvartett i a-moll (1876)
  • Benjamin Britten: Sonate for cello og piano, op. 65
  • Dmitrij Sjostakovitsj: Pianokvintett i g-moll, op. 57

Medvirkende

Sara Chen - fiolin, Janina Kronberger - fiolin, Nora Taksdal - bratsj, Ernst Simon Glaser - cello, Thormod Rønning Kvam - piano

Priser og billetter

Ordinær: kr. 295–395
Under 30: kr. 195

Kjøp billett

Praktisk informasjon

Universitetets aula har garderobeplikt grunnet sikkerhet og av hensyn til kunsten. Møt gjerne opp i god tid før arrangementsstart.

Om Universitetets aula

Universitetet i Oslos tradisjonsrike festsal har invitert til kunst- og kulturopplevelser i over 100 år, og her står stadig noen av våre beste utøvere på scenen. Aulaprogrammet inkluderer også foredrag, litterære samtaler og Åpen aula, der du kan utforske de 11 originale Munch-maleriene som pryder salen.

Nysgjerrig på hva som skjer hos oss? Følg Universitetsplassen - UiO på Facebook for spennende oppdateringer.

Gå til fullt program for Aulaen.

Aulaseriene
Publisert 8. mai 2023 21:08 - Sist endret 30. jan. 2024 07:48