English version of this page

Aulaseriene: Sentomantiske trioer

Publikumsfavoritter fra den romantiske gullalderen

Portrettbilder av de tre musikerne Ålien, Brantelid og Lund

Foto: Ida Wang

Musikk og kunst kjenner ingen grenser — og i vår tid er det kanskje viktigere enn noen gang å understreke musikkens universelle kraft. I dette konsertprogrammet får du oppleve to sanne publikumsfavoritter fra romantikkens gullalder.

• Borys Lyatoshynskij: Pianotrio nr. 2, op. 41
  • Anton Arenskij: Pianotrio nr. 1 i d-moll, op. 32

Medvirkende

Miriam Helms Ålien, fiolin
Andreas Brantelid, cello
Christian Ihle Hadland, piano

Billetter

Ordinær: kr. 295–395
Under 30: kr. 195

Kjøp billett

Praktisk informasjon

Universitetets aula har garderobeplikt grunnet sikkerhet og av hensyn til kunsten. Møt gjerne opp i god tid før arrangementsstart.

Om Universitetets aula

Universitetet i Oslos tradisjonsrike festsal har invitert til kunst- og kulturopplevelser i over 100 år, og her står stadig noen av våre beste utøvere på scenen. Aulaprogrammet inkluderer også foredrag, litterære samtaler og Åpen aula, der du kan utforske de 11 originale Munch-maleriene som pryder salen.

Nysgjerrig på hva som skjer hos oss? Følg Universitetsplassen - UiO på Facebook for spennende oppdateringer.

Gå til fullt program for Aulaen.

Aulaseriene
Publisert 28. des. 2022 13:31 - Sist endret 30. jan. 2024 07:48