Jubileumskonsert - Schola 60 år!

Bildet kan inneholde: musikk instrument, kunst, underholdning, musikk, scenekunst.

Schola Cantorum fyller 60 år i 2024! Dette feirer vi med storslått festkonsert, med både nye og gamle Scholaster i Universitetets aula lørdag den 15. juni 2024 kl. 17.00!

På programmet er det bestillingsverk skrevet til koret av Bjørn Morten Christophersen og Martin Ødegaard, urframføringer av Svein Hundsnes og Irene Adolfsen Wenæs, samt verk av korets stifter, komponisten Knut Nystedt.

Verker av Smith, Sandvold, Grieg, Stanford, Pearsall, Tormis og Martin er også på programmet.

Billetter

Ordinær: 350,-
Student/barn/honnør: 200,-

Kjøp billetter

Tilrettelegging ved besøk

Hvis du trenger heis eller annen form for tilrettelegging når du besøker oss, ring dette nummeret: 90 13 17 55.

Viktig! Av hensyn til kunsten er det ikke lov å ta med mat og drikke inn i Aulaen. Vi ønsker også at dere henger av dere yttertøyet i garderoben. Møt derfor gjerne opp i god tid før arrangementet starter.

Om Universitetets aula

Universitetets aula, Universitetet i Oslos tradisjonsrike festsal, har invitert til kunst- og kulturopplevelser i over 100 år, og her står stadig noen av våre beste utøvere på scenen. Programmet i Aulaen inkluderer også foredrag, litterære samtaler og «Åpen aula». Her kan du utforske de 11 originale Munchmaleriene som pryder salen. Aulaen ligger på Universitetsplassen i Oslo sentrum. Her ligger det tre, vakre, gamle bygninger, og Domus Media er bygget i midten. Inne i dette bygget ligger Aulaen.

Nysgjerrig på hva som skjer hos oss? Følg Universitetsplassen - UiO på Facebook for spennende oppdateringer.

Gå til fullt program for Aulaen.

Publisert 29. jan. 2024 15:39 - Sist endret 5. aug. 2024 10:46