Julekveld med Sølvguttene

Velkommen til førjulsstemning i Universitetets aula!

Bildet kan inneholde: musikk, underholdning, mengde, scenekunst, kor.

Julekveld med Sølvguttene er en hyggelig og noe uhøytidelig konsert med alt fra kjente og kjære julesanger som Glade Jul og Deilig er den himmel blå, til julesanger fra populærkulturen. Du får oppleve både sopranenes unike klang, bassenes brumling og noen "dancemoves" fra ungdomsgruppen (og sannsynligvis knipsing). Du vil ganske sikkert få julestemning.

Du vil få høre hovedkoret samt ungdomsgruppen vår VoiceOver, og ikke minst korets fremtid - aspirantene.

Dirigenter er Fredrik Otterstad og Frikk Heide-Steen. I tillegg har vi med oss Otto Christian Odland på klaver og Tormod Åsgård og Atle Tømmervik på trompet.

Billetter

Ordinær: 530,-

Kjøp billetter

Ved besøk

Av hensyn til kunsten er det garderobeplikt. Vi ber derfor om at dere henger av dere yttertøyet i garderoben. Det er heller ikke lov å ta med mat og drikke inn i Aulaen.

Hvis du trenger heis eller annen tilrettelegging, kontakt oss på: 90 13 17 55.

Om Universitetets aula

Universitetets aula, Universitetet i Oslos tradisjonsrike festsal, har invitert til kunst- og kulturopplevelser i over 100 år, og her står stadig noen av våre beste utøvere på scenen. Programmet i Aulaen inkluderer også foredrag, litterære samtaler og «Åpen aula». Her kan du utforske de 11 originale Munchmaleriene som pryder salen. Aulaen ligger på Universitetsplassen i Oslo sentrum. Her ligger det tre, vakre, gamle bygninger, og Domus Media er bygget i midten. Inne i dette bygget ligger Aulaen.

Nysgjerrig på hva som skjer hos oss? Følg Universitetsplassen - UiO på Facebook for spennende oppdateringer.

Gå til fullt program for Aulaen.

Publisert 20. aug. 2024 10:10 - Sist endret 20. aug. 2024 10:13