Hylland og Wig: Hva skal vi spise i fremtiden?

Hylland og Wig møter Karen Lykke for å diskutere matsikkerhet og industrielt jordbruk.

Arrangementsbanner med bilder av Hylland og Wig på oransje bakgrunn

En kokebok for fremtiden

I Norge tar vi for gitt at det alltid vil finnes mat i butikken. Men maten er ikke sikker som vi liker å tro. Krigen i Ukraina har ført til stigende matpriser. Klimakrisen forandrer jordbruket over hele kloden. En global matkrise er ikke lenger utenkelig. Den kan også ramme den rike verden.

Matforsker og professor ved Senter for utvikling og miljø, Karen Lykke, gjester Hylland og Wig for å snakke om matsikkerhet, bivirkninger av det industrielle jordbruket, og hva vi skal spise i fremtiden.

Om Hylland og Wig

Thomas Hylland Eriksen og Ståle Wig inviterer til opplysende og forunderlige samtaler som får deg til å stille spørsmål ved verden slik du trodde den var.

Thomas Hylland Eriksen er professor i sosialantropologi, og har fått flere priser for sin forskning og formidling. Ståle Wig er postdoktor i sosialantropologi, skribent og forfatter.

I podcastserien Hylland og Wig møtes de to interessante hodene til små samtaler om store spørsmål. Denne kvelden blir det altså live-pod: Varm gjerne opp med å lytte til noen tidligere episoder!

Praktisk informasjon

Arrangementet er gratis og åpent for alle. Vi setter pris på om du melder deg på i forkant.

Gå til påmelding

Hvis du trenger heis eller annen tilrettelegging ved besøk, kontakt oss på db-sentrum@admin.uio.no.

Om Domus Bibliotheca

Domus Bibliotheca er Universitetet i Oslos dialog- og formidlingsarena. Her kan du delta i debatter og samtaler og høre på foredrag. Domus Bibliotheca er den venstre fløybygningen på Universitetsplassen i Oslo sentrum.

Nysgjerrig på hva som skjer hos oss? Følg Universitetsplassen - UiO på Facebook for spennende oppdateringer.

Høstens program for Domus Bibliotheca ligger også på nett.

Publisert 24. juni 2022 14:12 - Sist endret 20. sep. 2023 05:32