Cutting Edge AI: Ansvarlig utrulling av KI

Hvordan sikrer vi ansvarlig distribusjon av kunstig intelligens?

Arrangementsbanner med CuttingEdgeAI og praktisk informasjon

NORA – Norwegian Artificial Intelligence Research Consortium – er et norsk samarbeid mellom 8 universiteter, 3 høgskoler og 5 forskningsinstitutter innen kunstig intelligens (KI), maskinlæring og robotikk.

11. mai, setter NORA.ai fokus på ansvarlig distribusjon av kunstig intelligens. Ledende eksperter på feltet vil presentere og diskutere temaer knyttet til bruk av KI-verktøy, samt etisk utvikling og ansvarlig distribusjon av KI-applikasjoner.

I andre del av arrangementet (10.30–13.00) vil deltakerne få innsikt i det tekniske ved ansvarlig distribusjon av KI fra ledende industrier i Norge.

Arrangementet holdes på engelsk. For mer informasjon og detaljert program, se arrangementsside på nora.ai.

Påmelding og praktisk informasjon

Arrangementet er gratis og åpent for alle, men krever påmelding på forhånd.

Gå til påmelding

En lett frokost og kaffe serveres fra kl. 08.00.

Hvis du trenger heis eller annen tilrettelegging ved besøk, kontakt oss på telefon 90131755.

Strømming av arrangementet

Her kan du følge Cutting Edge AI: Ansvarlig utrulling av KI på nett.

Om Domus Bibliotheca

Domus Bibliotheca er Universitetet i Oslos dialog- og formidlingsarena. Her kan du delta i debatter og samtaler og høre på foredrag. Domus Bibliotheca er den venstre fløybygningen på Universitetsplassen i Oslo sentrum.

Nysgjerrig på hva som skjer hos oss? Følg Universitetsplassen - UiO på Facebook for spennende oppdateringer.

Se fullt program for Domus Bibliotheca.
Publisert 27. apr. 2023 11:13 - Sist endret 13. nov. 2023 05:43