Avkolonialisering og #metoo – søkelys på Europas heteste kulturdebatter

Tre podkaster møtes til felles refleksjon.

Emblemer til tre podkaster på et blåfarget Europa-kart

I Storbritannia, Frankrike og Tyskland pågår harde og lange kulturdebatter - ofte om temaer vi også kjenner fra Norge, men med ulike perspektiver og varierende intensitet.

Hvem har skylden for fortidens misgjerninger? Kan de repareres? Og hva har #metoo-bølgen betydd i andre europeiske land?

Møt representanter fra podkastene Frankrike forklart, Pod Britannia og Tyskerne i samtale med forfatter og journalist Tove Gravdal.

Praktisk informasjon

Arrangementet er gratis og åpent for alle, men vi setter pris på om du melder deg på i forkant.

Gå til påmelding

Hvis du trenger heis eller annen tilrettelegging ved besøk, kontakt oss på db-sentrum@admin.uio.no.

Om Domus Bibliotheca

Domus Bibliotheca er Universitetet i Oslos dialog- og formidlingsarena. Her kan du delta i debatter og samtaler og høre på foredrag. Domus Bibliotheca er den venstre fløybygningen på Universitetsplassen i Oslo sentrum.

Nysgjerrig på hva som skjer hos oss? Følg Universitetsplassen - UiO på Facebook for spennende oppdateringer.

Se fullt program for Domus Bibliotheca

Publisert 10. juli 2023 16:12 - Sist endret 18. okt. 2023 23:03