Lansering: Farmasihistorier

Et unikt filmprosjekt om farmasøyters erfaringer

Arrangementsbanner med filmkamera og filmrull og portrettbilder av noen av arrangementsdeltakerne

Gå til strømming av arrangementet

Filmposjektet Farmasihistorier har blitt til ved samarbeid mellom farmasiutdanningene ved OsloMet, UiT Norges arktiske universitet, Nord universitet, Universitetet i Bergen og Universitetet i Oslo.

Her deler farmasøyter med lang fartstid deler sine erfaringer og betraktninger i en serie intervjuer. Noen forteller om hvordan apotekhverdagen og legemiddelindustrien var i siste del av forrige århundre, andre har vært sentrale påvirkere i helseforvaltningen gjennom utredningsarbeid og foreningsliv.

Erfaring fra militærtjeneste, global farmasi og legemiddelberedskap har også satt sine spor.

Filmene er laget for bruk i undervisningen ved de fem universitetene, men vil også glede alle som er interesserte i farmasiens historie her til lands.

Denne ettermiddagen får vi utvalgte smakebiter fra filmene. Vi får høre historien til prosjektet, og det blir rundebordsamtale med flere av deltagerne.

Det blir mingling og enkel servering.

Om Farmasihistorier

• Prosjektleder: Professor Anne Gerd Granås, Farmasøytisk institutt ved UiO
  • Video- og podkastproduksjon: Knut Werner Lindeberg Alsén.

Prosjektet er støttet av Stiftelsen til fremme av norsk apotekfarmasi.

Praktisk informasjon

Arrangementet er gratis, men har begrenset med plasser og krever påmelding på forhånd.

Gå til påmelding

Hvis du trenger heis eller annen tilrettelegging ved besøk, kontakt oss på db-sentrum@admin.uio.no.

Strømming av arrangementet

Her kan du følge Farmasihistorier på nett:

Om Domus Bibliotheca

Domus Bibliotheca er Universitetet i Oslos dialog- og formidlingsarena. Her kan du delta i debatter og samtaler og høre på foredrag. Domus Bibliotheca er den venstre fløybygningen på Universitetsplassen i Oslo sentrum.

Nysgjerrig på hva som skjer hos oss? Følg Universitetsplassen - UiO på Facebook for spennende oppdateringer.

Publisert 21. juni 2023 11:00 - Sist endret 29. sep. 2023 05:52