Hvorfor er de fleste ekstremister menn?

En debatt om menn, utenforskap og ekstremisme

Mann som står med ryggen til og ser mot horisonten

Foto: Sara Johannessen Meek / NTB Scanpix

Arrangementet strømmes fra Ekstremismekommisjonens nettsider.

Selv om både menn og kvinner radikaliseres, topper menn statistikken – historisk, geografisk og på tvers av ideologiske skillelinjer. Ekstremismekommisjonen arrangerer derfor en paneldebatt hvor vi ser nærmere på hvorfor de fleste ekstremister er menn.

I nesten parallell tidslinje med Ekstremismekommisjonen arbeider Mannsutvalget som skal se bredt på gutter og menns likestillingsutfordringer. Begge utvalgene forholder seg til menn som lever i ulike grader av utenforskap.

Paneldeltakere

• Cathrine Thorleifsson
  • Claus Jervell
  • Lasse Josephsen
  • Fahran Shah

Moderator: Lena Lindgren

Praktisk informasjon

Arrangementet er gratis og åpent for alle, men vi ber om at du melder deg på i forkant.

Gå til påmelding

Hvis du trenger heis eller annen tilrettelegging ved besøk, kontakt oss på telefon 901 31 755.

Om Domus Bibliotheca

Domus Bibliotheca er Universitetet i Oslos dialog- og formidlingsarena. Her kan du delta i debatter og samtaler og høre på foredrag. Domus Bibliotheca er den venstre fløybygningen på Universitetsplassen i Oslo sentrum.

Nysgjerrig på hva som skjer hos oss? Følg Universitetsplassen - UiO på Facebook for spennende oppdateringer.

Se fullt program for Domus Bibliotheca
Publisert 10. mars 2023 16:03 - Sist endret 23. sep. 2023 21:06