Jul i Lands- og Bylova

Korleis ble jul og julefeiring behandla i Mellomalderens lovar? Lands- og bylova kan gjer oss mange svar på det.

Illustrasjonsfoto

Foto: Mårten Teigen/Kulturhistorisk museum

Jul ei av dei store høgtidene i mellomalderen, og difor eit tema i både Landslova av 1274 og Bylova av 1276. Jula var òg ei tid med mat, drikke og fest, som kravde mykje førebuing, og ekstra merksemd på faren for brann både før og under høgtida.

Jula skulle haldast heilag, difor var det både særleg alvorleg å arbeida i høgtida, og særleg alvorleg å gjera kriminelle handlingar. Det kunne lett samla seg opp trettar under julefeiringa, slik at i byane skulle bylagtinget samlast straks høgtida var over.

Jula var òg ei synleg høgtid, og dermed veldig passande å ha som frist for oppfylling av avtalar og fornying av leigeforhold.

Velkommen til foredrag med Postdoktor Brage Hatløy frå Universitetet i Bergen, og professor Jørn Øyrehagen Sunde frå Universitetet i Oslo.

Magnus Lagabøtes landslov 750 år

I 2024 er det 750 år siden Magnus Lagabøtes landslov ble vedtatt og hele Norge fikk en felles lov. Hver måned det kommende året vil vi noen av landets fremste middelaldereksperter utforske hva denne enestående reformen fikk å si i sin samtid og ettertid.

Etter forskernes foredrag besøker vi Historisk museum og ser nærmere på hva materielle spor kan fortelle om det samfunn og verdensbilde som landsloven skulle virke i.

Foredragene om landsloven er et samarbeid mellom Kulturhistorisk museum, Juridisk fakultet og Domus Bibliotheca ved Universitetet i Oslo. 1. februar 2024 åpner både Historisk museum og Nasjonalbiblioteket egne utstillinger i anledning Landslovjubileet.

Påmelding og praktisk informasjon

Arrangementet er gratis og åpent for alle. Vi setter pris på om du melder deg på i forkant.

Gå til påmelding

Hvis du trenger heis eller annen tilrettelegging ved besøk, kontakt oss på telefon 90131755.

Om Domus Bibliotheca

Domus Bibliotheca er Universitetet i Oslos dialog- og formidlingsarena. Her kan du delta i debatter og samtaler og høre på foredrag. Domus Bibliotheca er den venstre fløybygningen på Universitetsplassen i Oslo sentrum.

Nysgjerrig på hva som skjer hos oss? Følg Universitetsplassen - UiO på Facebook for spennende oppdateringer.

Se fullt program for Domus Bibliotheca
Publisert 31. aug. 2023 14:39 - Sist endret 9. nov. 2023 15:38