Cutting Edge AI: Large Language Models

Store språkmodeller: Teknologi, etikk og konsekvenser for samfunnet.

Arrangemenstbanner med "Cutting Edge AI" og tekst

Gå til strømming av arrangementet.

NORA – Norwegian Artificial Intelligence Research Consortium – er et norsk samarbeid mellom 8 universiteter, 3 høgskoler og 5 forskningsinstitutter innen AI, maskinlæring og robotikk.

NORA lanserer nå arrangementsserien "Cutting Edge AI" i Domus Bibliotheca, der de en gang i kvartalet inviterer alle interesserte til å få kunnskap, utveksle ideer og samarbeide om prosjekter relatert til AI.

Det første arrangementet i serien har fokus på store språkmodeller som ChatGPT: teknologien, implikasjoner for samfunnet og de etiske aspektene.

Første del av arrangementet (08.30–10.00) vil være for et generelt publikum, med fire korte presentasjoner fra Norges ledende forskere på feltet, etterfulgt av en paneldiskusjon. Den andre delen (10.30–13.00) vil gå dypere inn i teknologien.

Arrangementet vil foregå på engelsk.

Påmelding og praktisk informasjon

Arrangementet i Domus Bibliotheca er fulltegnet, men du kan registrere deg via lenken under for å stå på venteliste eller følge arrangementet på nett.

Gå til registrering

Hvis du trenger heis eller annen tilrettelegging ved besøk, kontakt oss på db-sentrum@admin.uio.no.

Strømming av arrangementet

Her kan du følge "Cutting Edge AI: Large Language Models" på nett.

Om Domus Bibliotheca

Domus Bibliotheca er Universitetet i Oslos dialog- og formidlingsarena. Her kan du delta i debatter og samtaler og høre på foredrag. Domus Bibliotheca er den venstre fløybygningen på Universitetsplassen i Oslo sentrum.

Nysgjerrig på hva som skjer hos oss? Følg Universitetsplassen - UiO på Facebook for spennende oppdateringer.

Se fullt program for Domus Bibliotheca.

Publisert 3. feb. 2023 11:25 - Sist endret 29. nov. 2023 00:16