Paneldebatt: Ageing Research and Society

Hvordan kan vi studere aldring, og hvorfor er dette egentlig interessant?

Ungt og gammelt fjes som glir over i hverandre

Gå til strømming av arrangementet

Velkommen til en kveld i Domus Bibliotheca hvor vi skal diskutere aldring, forskning på aldring og hvordan vi som samfunn forbereder oss på det økte antallet eldre i den globale befolkningen.

Vi har invitert 13 nasjonale og internasjonale fagpersoner innen aldringsforskning, utdanning og grunnlag for å diskutere hvordan vi kan studere aldring og hvorfor dette er interessant.

Deretter diskuterer vi hvordan denne innsikten påvirker samfunnet og hvordan vi håndterer et aldrende samfunn.

Arrangementet vil hovedsakelig foregå på engelsk.

• 18.50: Dørene åpner
  • 19.00: Velkommen ved Dr. Sofie Lautrup
  • 19.10: Del 1: Aldringsvitenskap.
    Panelmedlemmer: Linda Partridge, Vilhelm A. Bohr, Maria G. Spillantini, David Rubensztein, Nektarios Tavernarakis, Katina Handeland, Richard Siow.
  • 19.55: Kaffepause og mingling
  • 20.10: Del 2: Det aldrende samfunnet
    Panelmedlemmer: Ole Petter Ottesen, Lynne Cox, Evandro Fei Fang, Geir Selbæk, Erik B. Skei, Jon Storm-Mathisen
  • 20.50: Konklusjon ved Sofie Lautrup
  • 21.00: Avslutning

Påmelding og praktisk informasjon

Arrangementet er gratis og åpent for alle, men vi setter pris på at du melder deg på i forkant.

Gå til påmelding

Hvis du trenger heis eller annen tilrettelegging ved besøk, kontakt oss på db-sentrum@admin.uio.no.

Strømming av arrangementet

Her kan du følge Ageing Research and Society på nett.

Om Domus Bibliotheca

Domus Bibliotheca er Universitetet i Oslos dialog- og formidlingsarena. Her kan du delta i debatter og samtaler og høre på foredrag. Domus Bibliotheca er den venstre fløybygningen på Universitetsplassen i Oslo sentrum.

Nysgjerrig på hva som skjer hos oss? Følg Universitetsplassen - UiO på Facebook for spennende oppdateringer.

Se fullt program for Domus Bibliotheca

Publisert 4. sep. 2023 06:04 - Sist endret 1. des. 2023 18:08