Første nye opplæringslov på 25 år - er du klar?

Er opplæringsloven Norges nest viktigste lov etter Grunnloven?

Bildet kan inneholde: produkt, erme, mikrofon, gest, font.

Foto: Øystein Gilje

De siste 25 årene har opplæringsloven blitt revidert en rekke ganger, og fra 1. august 2024 må du forholde deg til en helt ny opplæringslov. Hva betyr det for deg?

På denne faglige frokosten har FIKS invitert en rekke sentrale aktører som våren 2024 skal forberede skole-Norge på konsekvensene av den nye opplæringsloven. Vi ønsker å belyse utfordringer og spenninger i den nye loven og i høringsutkastet til forskrift for ny opplæringslov. Målgruppe for arrangementet er skoleeiere, skoleledere, lærere, lærerstudenter og andre i utdanningsfeltet.

08.15: Servering av kaffe og frokost
08.30: Innledninger
09.15: Benstrekk og påfyll av kaffe
09.30: Panelsamtale og spørsmål fra publikum

Deltakere

• Vibeke Haugen, seniorrådgiver i FIKS
  • Ylva Christiansen Sundt, utredningsleder avdeling for opplæringsloven, Utdanningsdirektoratet
  • Silje Steinardotter Hasle, seniorrådgiver, Barneombudet.
  • Kjersti Utnes Borgaas, seksjonssjef, statsforvalteren Oslo og Viken.
  • Margaret Westgård, avdelingsdirektør for elevrettigheter
  • Marianne M. Stenberg, Divisjonsdirektør, UDE.

Disse vil gi faglige innledninger og delta i paneldebatt. Høringsutkastet til forskrift for ny opplæringslov har høringsfrist 18. februar. Utkastet finner du her

Delta fysisk eller digitalt

Arrangementet er gratis og åpent for alle. Meld deg på via lenken under.

Gå til påmelding

Du kan også følge arrangementet via strømming. Strømmingen begynner ved arrangementsstart.

Velkommen!

Tilrettelegging ved besøk

Hvis du trenger heis eller annen form for tilrettelegging når du besøker oss, ring dette nummeret: 90 13 17 55.

Om Domus Bibliotheca

På Universitetsplassen i Oslo sentrum ligger det tre, vakre, gamle bygninger, og Domus Bibliotheca er bygget til venstre. Domus Bibliotheca er Universitetets i Oslos dialog- og formidlingsarena. Her kan du delta på debatter, samtaler og høre spennende foredrag.

Nysgjerrig på hva som skjer hos oss? Følg Universitetsplassen - UiO på Facebook for spennende oppdateringer.

Se fullt program for Domus Bibliotheca
Publisert 11. jan. 2024 09:32 - Sist endret 5. feb. 2024 12:50