Pensum - på papir eller skjerm?

Skal norske studenter få tilgang til pensum på papir eller i digitalt format? Hvordan lærer de best? Og hvem skal bestemme hva som er tilgjengelig?

Bildet kan inneholde: produkt, utgivelse, kunde, bord, selger.

Foto: Khrono/Hilde Kristin Strand

Gå til strømming av arrangementet.

Khrono inviterer til frokostmøte sammen med Norsk faglitterær forfatter- og oversetterforening, Forleggerforeningen, Bokhandlerforeningen og Akademika. Debattleder er Khronos redaktør Tove Lie.

Opinion ved Maria Rosness presenterer en fersk undersøkelse om studenter og pensum.

Deretter møter man:

• Professor Marte Blikstad-Balas, Universitetet i Oslo
  • Professor Ola Andres Erstad, Universitet i Oslo
  • Førsteamanuensis Toril Aagaard, Universitetet i Sørøst-Norge
  • Elida Linnea Slettum, fag- og læringsmiljøpolitisk ansvarleg NSO
  • Professor og prorektor Silje Fekjær, OsloMet
  • Direktør i Bokhandlerforeningen, Anne Schiøtz
  • Forlagsdirektør Gyldendal akademisk Christian Haugsnes

Kaffe og rundstykker serveres fra kl. 08.00.

Delta

Arrangementet er gratis og åpent for alle. Meld deg på via lenken under.

Gå til påmelding

Du kan også følge arrangementet via strømming. Strømmingen begynner ved arrangementsstart.

Velkommen!

Tilrettelegging ved besøk

Hvis du trenger heis eller annen form for tilrettelegging når du besøker oss, ring dette nummeret: 90 13 17 55.

Om Domus Bibliotheca

Domus Bibliotheca er Universitetets i Oslos dialog- og formidlingsarena. Her kan du delta på debatter, samtaler og høre spennende foredrag. Domus Bibliotheca ligger på Universitetsplassen i Oslo sentrum. Her ligger det tre, vakre, gamle bygninger, og Domus Bibliotheca er bygget til venstre.

Nysgjerrig på hva som skjer hos oss? Følg Universitetsplassen - UiO på Facebook for spennende oppdateringer.

Se fullt program for Domus Bibliotheca
Publisert 15. apr. 2024 14:44 - Sist endret 22. juli 2024 10:16