Klimadager i Domus Bibliotheca

Bli med på inspirerende arrangementer under klimadagene på Universitetsplassen!

Lørdag 25. november

Lørdagen etter Black Friday inviterer til en dag fylt av kunnskap om, og fiksing av, klær. Hør Sofie Frøysaa snakke med ulike eksperter fra UiO og OsloMet om klær og bærekraft, eller få hjelp til å fikse dine gamle klær. Ta med deg fillene og bli med!

Mandag og tirsdag

Varm opp til klimatoppmøtet i Domus Bibliotheca, og hør om hva som skal til for å bremse klimaendringene eller hvordan diskusjonen om klima ser ut i Midtøsten.

Ingen kommende arrangementer

Bli med på sesongavslutning!

I høst har vi hatt ulike arrangementsserier i Domus Bibliotheca. To av dem har sitt siste arrangement for høsten under klimadagene.

Lytt til podkasten "Sofies grønne skifte" på Universitetsplassen digitalt

Møt Sofie. Hun prøver å finne tilbake til troen på fremtiden.

Sofie Frøysaa er i ferd med å miste håpet. Hun frykter effektene av klimaendringene, og er usikker på om vi er i stand til å endre oss.

I podkasten Sofies grønne skifte forsøker hun å bli klokere på hvorfor det går så sakte med klimamål og omstilling. Er det helt bekmørkt, eller er det faktisk noe håp å finne?

Gjennom 14 samtaler med forskere og eksperter, oppsøker hun dilemmaene som finnes i klima- og naturkrisen, og omstillingen verden og vi skal gjennom.

Om Domus Bibliotheca

Domus Bibliotheca er Universitetet i Oslos dialog- og formidlingsarena. Her kan du delta i debatter og samtaler og høre på foredrag. Domus Bibliotheca er den venstre fløybygningen på Universitetsplassen i Oslo sentrum.

Nysgjerrig på hva som skjer hos oss? Følg Universitetsplassen - UiO på Facebook for spennende oppdateringer.