Kl. 13.00–13.10 |
Velkommen og introduksjon til seminaret |
Kl. 13.10–14.10 |
Del I – Kunnskap i bruk |
Kl. 13.10–13.25 |
Ny formidlingspolitikk ved UiO Professor Grete Brochmann, Institutt for sosiologi og samfunnsgeografi, medlem av arbeidsgruppen for ny formidlingspolitikk ved UiO redegjør for arbeidsgruppens anbefalinger, etterfulgt av en kort diskusjon. |
Kl. 13.25–13.50 |
Sosial innovasjon
|
Kl. 13.50–14.20 | Rundebordsdiskusjon – sosial innovasjon Hvordan bør UiO arbeide videre med sosial innovasjon? Gruppene lager skriftlige innspill som arbeidsgruppen kan ta med videre. |
Kl. 14.20–14.40 | Pause |
Kl. 14.40–15.55 |
Del II Kobling forskning og utdanning |
Kl. 14.40–14.55 | Kobling mellom forskning og utdanning sett fra livsvitenskapsatsningen Direktør UiO:Livsvitenskap, Carl Henrik Gørbitz |
Kl. 14.55–15.10 |
Tankesmien for kobling mellom forskning og utdanning Leder av tankesmien, dekan Aud Tønnesen, TF, innleder til diskusjon og ber om innspill til det videre arbeidet frem mot ny Strategi2030, jf utsendte spørsmål. |
Kl. 15.10–15.40 | Rundebordsdiskusjon – kobling mellom forskning og utdanning og Strategi 2030
Innspill til Strategi2030 på grunnlag av innledning og spørsmål |
Kl. 15.40–15.55 | Samtale i plenum Korte innspill med hovedpunkter fra hvert bord |
Kl. 15.55–16.00 | Oppsummering Viserektor Åse Gornitzka og viserektor Per Morten Sandset |
Kl. 16.00–17.00 |
Sosialt samvær Enkel, men sprudlende bevertning |
Vedlegg
- Innspill fra arbeidsgruppen for ny formidlingspolitikk
- Midlertidig rapport fra arbeidsgruppen for sosial innovasjon: «Sosial innovasjon ved UiO – bakgrunnsnotat for workshopdeltagere»
- Entrepreneurship. Education: Guidance for UK Higher Education Providers (pdf)
Spørsmål til Rundebordsdiskusjonen – kobling mellom forskning og utdanning og Strategi 2030
Tankesmien for kobling mellom forskning og utdanning som ledes av Aud Tønnessen har utformet noen spørsmål som vi ber alle medlemmene tenke gjennom i forkant av seminaret:
Hva skal til for at samspillet mellom forskning og utdanning utfolder seg slik at disse gjensidig utvikler hverandre?
- Hvilke hindringer ser dere?
- Kjenner dere gode eksempler som har overføringsverdi til andre miljøer ved UiO?
Kunnskap i bruk
- Hvordan forstår dere dette uttrykket?
- På hvilke områder må UiO flytte seg her?
Tverrfaglighet
- Hvordan forstår dere dette uttrykket?
- På hvilke områder må UiO flytte seg her?
Forskningsbasert utdanning
- Hvordan forstår dere dette uttrykket?
- På hvilke områder må UiO flytte seg her?