Reklame og profilering på campus

Universitetet i Oslo skal ha et reklamefritt campus. Salg, profilering, informasjonsspredning og vervingsframstøt ikke er tillatt. I forbindelse med arrangementer er det mulig å søke Eiendomsavdelingen om tillatelse til relevante aktiviteter.

Reklamere når du driver næring på UiO

Spisesteder og andre næringsdrivende er på campus for å gi våre studenter gode og relevante produkter og tjenester. Vi ønsker et levende campus som gjør at studentene trives godt. Det er i alles interesse at studentene blir kjent med tilbudene som finnes på UiO.

Reklamere når du kommer utenfra

Salg, markedsføringsevent, utdeling av flyers og vareprøver eller vervingsframstøt som ikke inngår i et arrangement, er ikke tillatt på UiOs eiendom.

Arrangementer og stands

UiO har egne regler for profilering av, og reklame for, næringsaktører og andre eksterne som deltar på arrangementene.

Politisk virksomhet på campus

Når det er stortingsvalg eller kommune- og fylkestingsvalg kan UiO gi politiske partier tillatelse til å ha stand på campus. Politiske studentforeninger som er registrert hos SiO kan ha stand utover dette, og må søke om tillatelse til å ha stand på vanlig måte.

Bruk av UiOs eiendom i reklameøyemed

Det gis normalt ikke tillatelse til filming og fotografering for reklame på universitetets eiendom.

Profilering av sponsorer

Universitetets forskning, byggeprosjekter, studentkjellere og studentforeninger kan motta støtte fra sponsorer. Sponsorene kan profileres på campus innenfor universitetets rammer for dette.

Gratispublikasjoner

Studentrelaterte aviser og magasiner kan søke Eiendomsavdelingen om tillatelse til å få sette sine produkter ut i SiOs spisesteder.