Reklamere når du driver næring på UiO

Spisesteder og andre næringsdrivende er på campus for å gi våre studenter gode og relevante produkter og tjenester. Et levende campus gjør at studentene oppholder seg her lenger og trives godt. Det er i alles interesse at studentene blir kjent med tilbudene som finnes på UiO.

Næringsdrivende på UiO er velkommen til å delta på arrangementer på campus, for eksempel på Frederikkeplassen, Studenttorget, i sentrum eller i Botanisk hage.

Vi ber om at arrangører og de som har stand unngår å dele ut flygeblader, brosjyrer og andre engangsartikler. Ved servering av mat og drikke anbefaler vi komposterbart materiell. Heliumsballonger er ikke tillatt.

Som næringsdrivende på UiO kan du for øvrig profilere tilbudene dine som følger:

Skilting og reklameplakater

Gatebukker som virksomhetene setter plakater i, skal ha UiO-logo. Bukkene må stå inntil vegg og ikke være til hinder for fremkommelighet og tilgjengelighet. Det er ikke anledning til å bruke egne bukker, parasoller eller flagg. For enda bedre fremkommelighet skal A-bukker etterhvert byttes ut med L-bukker.

Universitetet tillater foliering av vinduer og dører med inntil 60 cm høyde. Helfoliering er ikke tillatt. Plassering av folie godkjennes av forvalter i EA. Plakater på UiOs fasade er ikke tillatt.

Ved hovedinngangsdør ved Kristian Ottosens hus og Frederikkebygningen settes det på sikt opp digitale skilter der virksomheten disponerer to tredeler for å informere om f.eks. meny og tilbud og UiO v/EA disponerer en tredel.

Salg og stunts på Frederikkeplassen

Næringsdrivende innen mat og drikke har anledning til å iverksette impulsive stunts for å selge fra sitt produktspekter, for eksempel is, brus, kaffe og boller når sola skinner. De må melde fra til Eiendomsavdelingen senest en time før aktiviteten begynner.

Andre næringsdrivende, som bokhandel, apotek og frisør, har anledning til å selge fra sitt produktspekter knyttet til kampanjer på inntil to dager.

Ved store events som barbecueuke eller fagboksalg må alle søke på vanlig måte.

Rydd etter deg

• Den som er ansvarlig for standen plikter å rydde etter seg hver dag.
  • Dersom noe har havnet på bakken må det plukkes opp og kildesorteres.
  • Om det ikke er tilfredsstillende ryddet vil du bli fakturert for dette i etterkant. I tillegg mister du muligheten til å delta neste gang.