Er mangfold en superkraft?

Ledelse av mangfold handler om å være i stand til å se mulighetene som ligger i våre ulikheter. Hvordan kan vi klare å forvalte disse ulikhetene på best mulig vis?

Om seminaret

Siden 60-tallet har vi sett en drastisk økning i det etniske og kulturelle mangfoldet blant landets arbeidstakere. Samtidig har en rekke studier påvist en direkte kobling mellom mangfoldige arbeidsplasser og lønnsomhet. Når folk med ulike bakgrunner settes sammen, finner man nye måter å løse oppgaver på. Men, de gode resultatene kommer dessverre ikke av seg selv.

Har Norge, et land som er verdensmestere i likestilling og like muligheter for alle, litt vanskelig for å se styrken i våre ulikheter?

Opptak av seminaret

Program:

08:30 Velkommen ved Partnerforums sekretariat

• Mangfoldets dilemma
    Steinar Bjartveit, høyskolelektor Handelshøyskolen BI
  • Mangfold: Mellom intensjoner og virkelighet
    Helene Fatima Sarayli, skribent, samfunnsdebattant og statsviter
  • Innovasjon og merverdi gjennom mangfold
    Sumeet Singh Patpatia, Head of Diversity, Inclusion and Belonging i Schibsted
  • Diskusjon og spørsmål med salen/via Slido ledes av Vidar Singh, faglig leder, Vi er oss

10:00 Slutt

Om innlederne

Bildet kan inneholde: person, panne, nese, kinn, smil.Steinar Bjartveit er en velkjent foredragsholder innen organisasjonspsykologi og ledelse. På BI har han fagansvaret for tre Executive Master of Management program: Ledelse, makt og mening; Consulting og Multicultural Leadership. Bjartveit har utstrakt erfaring som ledelsesrådgiver i ulike virksomheter, både nasjonalt og internasjonalt. Han har utgitt bøkene Kaos og kosmos, Scandinavian perspectives on management consulting, Makt og verdighet, Roma Victrix, Odyssevs og Akillevs, som er oversatt til flere språk.

Bildet kan inneholde: klær, nese, hår, smil, kinn.Helene Fatima Sarayli er skribent, samfunnsdebattant og statsviter. Med bakgrunn som tidligere politiker, rådgiver i sivilsamfunnet og som aktiv deltaker i politiske prosesser, har hun publisert flere artikler og holdt innlegg om inkludering og hvordan vi trenger å tenke nytt rundt hva begrepet mangfold er. Hun har de siste 20 årene rådgivet opinionsledere, mediepersonligheter og organisasjoner for å bidra til økt forståelse

Bildet kan inneholde: har, panne, hår, ansikt, hode.Sumeet Singh Patpatia er Head of Diversity, Inclusion and Belonging i Schibsted. Han har lang fartstid fra arbeid med teknologi, innovasjon og digitalisering i blant annet Ramboll Group og Telenor. Patpatia har etablert og ledet organisasjonen Unge Sikher og det årlige arrangementet «Den norske turbandagen». Han sitter i styret til Impact Norway, er rådsmedlem i Samarbeidsrådet for tros og livssynssamfunn og er varamedlem i Rådet for flerkulturelle minoriteter i Oslo, utnevnt av Oslo Byråd.

Bildet kan inneholde: person, hake, skjegg, erme, gest.Vidar Singh er faglig leder i mangfolsbyrået Vi er oss.
Han har lang fartstid som kreatør og rådgiver i norsk reklame- og kommunikasjonsbransje, og har jobbet i byråer som Dinamo, Schjærven og Geelmuyden Kiese. I sistnevnte byrå var han nordisk kreativ leder, inntil han bestemte seg for å fokusere på prosjekter med mangfold som et premiss. Vidar har også erfaring med prosessledelse, samskaping og aktivisering av byrom.

Kontakt

Ta gjerne kontakt med Partnerforums sekretariat dersom du har spørsmål, ønsker eller innspill til samarbeidet.

Partnerforum
Emneord: Internasjonalt, Forvaltningspolitikk, Juss