Som mennesker formidler vi i høy grad identitet gjennom objekter. Klærne vi går med, møblene vi innreder med, hvilken mobiltelefon vi velger, og så videre. Men objektene vi velger bort har også stor betydning.
Maj Hauge
Publisert
8. mars 2018 18:36
Publisert
21. feb. 2018 14:03
I 2014 feiret den danske keramikkvirksomheten Kähler sitt 175-års jubileum ved å lansere en jubileumsvase i et begrenset antall. Vasen var av modellen Omaggio, en populær modell fra Kähler, i hvitt porselen med messingstriper. Mange dansker stod flere timer i kø, noen overnattet utenfor forhandlerne, og flere tusen satt klare foran pc’en for å sikre seg et eksemplar.
![About-image](/studier/emner/hf/ifikk/KUN2201/blogg/include/om-bloggen-bilde.jpg)
Denne bloggen
Dette er bloggen til emnet KUN2201/4201 Designkultur: Ti ting. Her skriver studentene om sine selvvalgte gjenstander og hvordan disse kan forstås i et designkulturelt perspektiv.