Pensum/læringskrav

Lado, Robert: Linguistics across cultures, 1957 (opptrykk). University of Michigan Press. ISBN: 0-472-08542-5. kap. 1-2, 50 s.

Richards, Jack C.: Error Analysis. Perspectives on Second Language Acquisition, 1974 (opptrykk). London: Longman. kap. 1-10, 185 s.

Kompendier: Hele bøker

McLaughlin, Barry: Theories of second-language learning, 1987. Second Language Acquisition series. London: Edward Arnold. ISBN: 0-7131-6513-8. Preface; s. 1-165.

Artikkelkompendium

Dulay, Heidi & Marina Burt: Natural sequences in child second language acquisition, i: Language learning 24, 1. 1974. s. 37-53

Carlsen, Cecilie: Guarding the guardians, 2003. Nordisk Institutt, Universitetet i Bergen. kap 2, s. 19-35 .

Comrie, Bernard, 1981: Language Universals & Language Typology. University of Chicago Press. s. 1-32

Golden, Anne, 2005: Å gripe poenget. Forståelse av metaforiske uttrykk fra lærebøker i samfunnskunnskap hos minoritetselever i ungdomsskolen. Acta Humaniora nr. 227, Det Historisk-filosofiske faklutet, Universitetet i Oslo. s. 3-74

Kulbrandstad, Lise Iversen 1998: Lesing på et andrespråk; en studie av fire innvandrerungdommers lesing av læreboktekster på norsk. Doktoravhandling, Acta Humaniora nr. 30, Det historisk-filosofiske fakultet, Universitetet i Oslo. Kap 2.1-2.2 (s. 23-46).

Krashen, Stephan: The Input Hypothesis: Issues and Implications, 1985. London: Longman. Kap. 1, 33 s.

McLaughlin, B.,T.Rossman & B. McLeod (1983): Second language learning: an information-processing perspective, Language Learning, vol. 33(2): s. 135-158

Nistov, Ingvild 2001: Referential choice in L2 narratives. A study of Turkish adolescent immigrants learning Norwegian. Acta Humaniora nr 99, kap. 2, s. 11-53. Doktoravhandling, Det historisk-filosofiske fakultet, Universitetet i Oslo.

Schumann, John: The Pidginization Process: A model for Second Language Acquisition. Newbury. 1978. s. 1-11, 65-116. (62 s.)

Svendsen, Bente Ailin, 2004: Så lenge vi forstår hverandre. Språkvalg, flerspråklige ferdigheter og språklig sosialisering hos norsk-filippinske barn i Oslo. Acta Humaniora nr. 216, Det Historisk-filosofiske fakultet, Universitetet i Oslo. Kap. 1.4 (Side 16-19) og kap. 2 (s. 23-74)

Tenfjord, Kari 1997: Å ha en fortid på vietnamesisk - En kasusstudie av fire vietnamesiske språkinnlæreres utvikling av grammatisk fortidsreferanse og perfektum. Avhandling for dr.art.-graden, kap. 1-3, s. 3-61. Det historisk-filosofiske fakultetet, Universitetet i Bergen.

Aarsæther, Finn, 2004: To språk i en tekst. Kodeveksling i samtaler mellom pakistansk-norske tiåringer. Acta Humaniora nr 208. Kap. 1.2 (s. 4-7) og kap. 2 (s. 15-51)

Publisert 21. apr. 2005 11:48 - Sist endret 23. mai 2005 23:21