*Eksamen i RETKOM1100* Høsten/hausten 2007 Oppgavesettet/oppgåvesettet er på 3 _sider_, inkl. forsiden/forsida (s. 2 er bokmål, s. 3 er nynorsk) Svar på både oppgave 1 og 2. *Oppgave 1 (ca. 2 timer)* I Jens E. Kjeldsens lærebok, kapittel 6 og kapittel 8, diskuteres bevismidlene ethos og logos (logisk argumentasjon). Skisser noen sentrale aspekter ved begge disse begrepene (stikkord kan være karakter og autentisitet, samt enthymemet som retorisk bevis), og diskuter forholdet mellom dem. *Oppgave 2 (ca. 2 timer)* Paul Grice har formulert et "samarbeidsprinsipp" for språklig samhandling (the Cooperative Principle) og fire maksimer; kvantitet, kvalitet, relevans og måte (quantity, quality, relation and manner). Gjør kort rede for dette prinsippet og maksimene, og vis ved eksempler hvordan maksimene kan overholdes eller brytes. Drøft grunner til at samarbeidsprinsippet og maksimene ikke alltid kan forklare det som skjer i menneskelig kommunikasjon. Du kan for eksempel trekke inn begrep som implikatur og eksplikatur, ansikt, høflighet og presupposisjon. *Eksamen haustsemesteret 2007.* Svar på både oppgåve 1 og 2. *Oppgåve 1 (ca. 2 timer)* I Jens E. Kjeldsens lærebok, kapittel 6 og kapittel 8, diskuterast bevismidla ethos og logos (logisk argumentasjon). Skisser noen sentrale aspekt ved begge desse omgrep (stikkord kan være karakter og autentisitet, samt enthymemet som retorisk bevis), og drøft forholdet mellom dei. *Oppgåve 2 (ca. 2 timer)* Paul Grice har formulert eit "samarbeidsprinsipp" for språkleg samhandling (the Cooperative Principle) og fire maksimar; kvantitet, kvalitet, relevans og måte (quantity, quality, relation and manner). Gjer kort greie for dette prinsippet og maksimane, og vis med døme korleis maksimane kan overhaldast eller brytast. Drøft grunnar til at samarbeidsprinsippet og maksimane ikkje alltid kan forklare det som skjer i menneskeleg kommunikasjon. Du kan til dømes trekkje inn omgrep som implikatur og eksplikatur, ansikt, høflegheit og presupposisjon. *RETKOM1100 – Moderne retorikk og språklig kommunikasjon 1* HØST 2006 Alle oppgaver skal besvares *Bokmål* *Oppgave 1 Retorikk* a)Gjør rede for begrepene ethos, pathos og logos. b)Hjemmesiden til firmaet Sector Alarm er vedlagt denne oppgaven (Vedlegg 1). Hvem henvender denne hjemmesiden seg til? Hva forsøker Sector Alarm å overtale disse personene til å gjøre? Bruker avsenderen ethos, pathos og/eller logos for å overtale mottakerne? Begrunn svaret. *Oppgave 2 Pragmatikk* Grice formulerer et samarbeidsprinsipp som han mener ligger til grunn for samtaler: Make your conversational contribution such as is required, at the stage at which it occurs, by the accepted purpose or direction of the talk in which you are engaged. Fra dette prinsippet utleder Grice fire maksimer som følges i samtaler. Disse maksimene kan også brytes. Nevn to av de fire maksimene, og gi eksempler som viser hvordan de kan brytes. *Oppgave 3 Diskursanalyse* Johnstone beskriver den overordnete strukturen til narrativer. Hvilke elementer inneholder en typisk narrativ (du kan bruke norske eller engelske termer)? Ta utgangspunkt i den vedlagte teksten og identifiser minst fire slike element (Vedlegg 2). *Nynorsk* *Oppgåve 1 Retorikk* c)Gjer greie for omgrepa ethos, pathos og logos. d)Heimesida til firmaet Sector Alarm er vedlagt denne oppgåva (Vedlegg 1). Kven vender denne heimesida seg til? Kva forsøker Sector Alarm å overtale desse personane til å gjere? Bruker avsendaren ethos, pathos og/eller logos for å overtale mottakarane? Grunngi svaret. *Oppgåve 2 Pragmatikk* Grice formulerer eit samarbeidsprinsipp som han meiner ligg til grunn for samtalar: Make your conversational contribution such as is required, at the stage at which it occurs, by the accepted purpose or direction of the talk in which you are engaged. Frå dette prinsippet utleier Grice fire maksimar som blir følgde i samtaler. Disse maksimane kan også brytast. Nemn to av dei fire maksimane, og gi døme som viser korleis dei kan brytast. *Oppgåve 3 Diskursanalyse* Johnstone beskriv den overordna strukturen til narrativar. Kva slags element inneheld ein typisk narrativ (du kan bruke norske eller engelske termar)? Ta utgangspunkt i den vedlagte teksten og identifiser minst fire slike element (Vedlegg 2).