Pensum/læringskrav

Dysthe, O., Hertzberg, F., Hoel T.L. (2000): Skrive for å lære. Skriving i høyere utdanning. Oslo: Abstrakt forlag AS

  • Kap. 3 Lese for å skrive - bruk av kilder, s. 25-38
  • Kap. 4 Skriveprosessen, s. 39-63
  • Kap. 5 Skrive for å lære, s. 65-78
  • Kap. 6 Fagteksten, s. 79-114
  • Kap. 7 Å sitere og referere, s. 115-122

Kock, C., Rienecker, L.: (1996): Formidling - fra universitetsopgave til artikel. Formidlingscentrets skrifter nr. 5.

Kompendium

Backman, Jan (1998): Rapporter och uppsatser. Lund: Studentlitteratur. Kap. 3: Rapportens innehåll og disposition, s. 32-47, Kap. 5: Den kvalitativa rapporten, s. 57-65

Becker Jensen, L.: (2001): Den sproglige dåseåbner - om at formidle faglig viden forståeligt. Frederiksberg: Roskilde Universitetsforlag. Kap. 9 Formidling og selektion – om balancen mellem afsender- og modtagerrelevans, s. 101-116.

Bitzer, Lloyd (1997): Den retoriske situation. Rhetorica Scandinavica 3, s. 9-17

Cherry, R. D.: (1998): "Ethos Versus Persona. Self-Representation in Written Discourse" Written Communication 15, s. 384-410

Elbow, P.: (1981): Writing With Power. New York: Oxford University Press. Kap. 1. Some Essentials, s. 6-46 og Kap. VI Power in Writing, s. 281-314

Horner, W.B.: (1998): Rhetoric in The Classical Tradition. New York: St. Martins Press. Kap. 9. Structuring the Essay, s. 232-351

Jørgensen, C., Onsberg, M.: (1999): Praktisk argumentation. København. Teknisk Forlag. Kap. 1 Argumentmodellen, s. 12-32

Publisert 7. mars 2005 18:10