Pensum/læringskrav

Dysthe, O., Hertzberg, F., Hoel T.L. (2000): Skrive for å lære. Skriving i høyere utdanning. Oslo: Abstrakt forlag AS

  • Kap. 3 Lese for å skrive - bruk av kilder, s. 25-38
  • Kap. 4 Skriveprosessen, s. 39-63
  • Kap. 5 Skrive for å lære, s. 65-78
  • Kap. 6 Fagteksten, s. 79-114
  • Kap. 7 Å sitere og referere, s. 115-122

Vinje, Finn-Erik: Skriveregler, 2004. Aschehoug, Oslo.

Kock, C., Rienecker, L.: (1996): Formidling - fra universitetsopgave til artikel. Formidlingscentrets skrifter nr. 5.

Kompendium

Becker Jensen, L.: (2001): Den sproglige dåseåbner - om at formidle faglig viden forståeligt. Frederiksberg: Roskilde Universitetsforlag. Kap. 9 Formidling og selektion – om balancen mellem afsender- og modtagerrelevans, s. 101-116.

Bitzer, Lloyd (1997): Den retoriske situation. Rhetorica Scandinavica 3, s. 9-17

Cherry, R. D.: (1998): "Ethos Versus Persona. Self-Representation in Written Discourse" Written Communication 15, s. 384-410

Elbow, P.: (1981): Writing With Power. New York: Oxford University Press. Kap. 1. Some Essentials, s. 6-46 og Kap. VI Power in Writing, s. 281-314

Horner, W.B.: (1998): Rhetoric in The Classical Tradition. New York: St. Martins Press. Kap. 9. Structuring the Essay, s. 232-351

Jørgensen, C., Onsberg, M.: (1999): Praktisk argumentation. København. Teknisk Forlag. Kap. 1 Argumentmodellen, s. 12-32

Ved kjøp av kopisamlinger og blandingskompendier hos Kopiutsalget må gyldig semesterregistreringskort fremvises. Kopiutsalget ligger i underetasjen hos Akademika på Blindern. Informasjon om åpningstider o.l. finnes på Kopiutsalgets side på internett (www.akademika.no).

Annet

Elbow, P.: Writing With Power, 1981. Oxford University Press, New york.. kap. II More ways of getting words on paper, s. 47-121.

Publisert 24. apr. 2007 19:59 - Sist endret 27. juni 2007 16:20