Undervisningsplan

DatoUndervises avStedTemaKommentarer / ressurser
18.08.2004Eva Sárfi  Undervisningsrom 1, Georg Sverdrups hus, kl. 12.15-14  Ulike perspektiver på "vitenskap", "teori", "forskerens rolle", "verdier": Positivisme, hermeneutikk, kritisk teori, postmodernisme  Neumann, Clifford Geertz, Carr 
25.08.2004Eva Sárfi  Undervisningsrom 1, Georg Sverdrups hus, kl. 12.15-14   Hva er forskningens/oppgaveskrivingens mål? Utforming av problemstilling. Forskjellen mellom kvalitativ og kvantitativ metode. Komparativ metode.  Ragin, Dahl 1991 kap. II, Grønmo, Creswell, Kjelstadli 
01.09.2003Eva Sárfi  *NB: Rom 508, Niels Treschows hus*  Observasjon og feltarbeid. Intervju  Repstad kap. 2, Repstad kap. 3, Thorsen 
08.09.2003Eva Sárfi  Undervisningsrom 1, Georg Sverdrups hus, kl. 12.15-14  Tekstanalyse og kildekritikk  Repstad kap. 4 Dahl 1991 kap. III, IV 
15.09.2004Eva Sárfi  Undervisningsrom 1, Georg Sverdrups hus, kl. 12.15-14  Dataanalyse: Tolknings av data, vitenskapelige forklaringer, drøfting, gjennomføring av oppgaven  Repstad kap. 5, Kitchen, Dahl 1991 kap. V, VI, Dahl 1986, Førland 
22.09.2004Eva Sárfi  Undervisningsrom 1, Georg Sverdrups hus, kl. 12.15-14    Sluttproduktet. Referanser, sitering, noter. Forskningsetikk. Om eksamen.  Eco, Dalland 
Publisert 7. mars 2005 11:30