Undervisningsplan

Tid og sted: Fredag kl. 12:15–14:00, seminarrom 7, P.A. Munchs hus.

21.08: Introduksjon. Posisjonering - utsigeridentitet. Arbeid med teksteksempler. Teori: Michel Foucault: Diskursens orden. Dominique Maingueneau: ”Guest Editorial” i Discourse Studies 4(3) 267–275. Aaron Jaffe : Modernism and the Culture of Celibrity (Utdrag, komp.)

28:08: Paratopi: Litteraturens ikke-sted. Tekster : Dag Solstad: Irr! Grønt! ”Nødvendigheten av å leve inautentisk” (komp.) og ”Spilleren” (komp.) Teori: Dominique Maingueneau: ”Analysing Self-constituing Discourses” i Discourse Studies 1(2) s. 175–199 (internett).

04.09: Paratopisk posisjonering I. Dag Solstad : 16.07.41 og ”Om romanen”

Uke 37: Lese- og skriveuke

18.09: Paratopisk posisjonering II. Virginia Woolf: Orlando og ”A room of One’s Own”

25.09: Etos. Hanne Ørstavik: Uke 43. Teori: Ruth Amossy: ”Ethos at the Crossroads of Disciplines i Poetics Today 22:1 1–23 (internett.)

Uke 40: Leseuke (skolens høstferie).

Uke 41: Leseuke.

15.10: Hvordan blir etos til?. James Joyce: Ulysses: ”Calypso”, s. 53–83, ”Scylla and Charybdis”, s. 176–209, “Penelope”, s. 691–732, ”Ibsens New Drama” (komp.), Dag Solstad: “En forfatters bruk av Ibsen i sine romaner”

23.10: Utsigeridentitet. Arbeid med selvvalgte tekster. Teori: Ruth Amossy: “How to Do Things with Doxa: Toward an Analysis of Argumentation in Discourse” i Poetics Today 23:3, s. 465–487.

30.10: Diskusjon av oppgaveutkast.

06.11: Diskusjon av oppgaveutkast.

Uke 46: Lese- og skriveuke.

20.11: Oppsummerende diskusjon

NB! Innlevering av semesteroppgave 16.12. Veiledningen tar slutt to uker før innlevering, 1.12.

Publisert 12. aug. 2009 12:06 - Sist endret 12. aug. 2009 12:19