Beskjeder
Alle skal nå ha fått tilbakemelding om hvorvidt prosjektbeskrivelsen er godkjent eller ikke. Resultatene legges også ut på studentweb.
Levering av prosjektbeskrivelsen
Prosjektbeskrivelsen leveres elektronisk i Vortex. Frist 14.00 26. mai.
Husk å merke forsida med: Navn, e-postadresse, fødsels og personnr, studieprogram, arbeidstittel - og evt veilederønske.
Sammen med prosjektbeskrivelsen må dere legge ved obligatorisk skjema om fusk. Fyll ut skjemaet og legg det ved elektronisk. Pga innloggingsfunksjonen fungerer elektronisk levering som underskrift.
Beskjed om godkjent 2. levering er nå sendt til student-e-postkontoene deres. En del glemte å legge ved pensumlista. Denne må sendes pr e-post til Tanja så raskt som mulig.
Et gjennomgående inntrykk er at dere har levert gode responsrapporter som vil være svært nyttige for de dere har kommentert. Alle bør derfor sende sin rapport også til den de ga respons til.
Rapportene tyder på at de fleste bør arbeide videre med følgende tre nært beslekta hovedutfordringer: 1) å komme fra en tematikk til en forskbar problemstilling, 2) å avgrense problemstilling og/eller empirisk materiale, 3) å konkretisere empiri og metode.
Veiledningsgruppene skal nå i gang. Husk å sjekke studentmailen. Informasjon om møtene i veiledningsgruppene sendes ut på e-post.
Lysark til siste forelesning er tilgjengelig fra detaljert undervisningsplan
Presentasjonen fra skriveseminaret finnes på Karl Henrik Flyums nettlogg.
Vortex: Mer info om hvordan bruke Vortex finner du i brukerdokumentasjonen
Påmelding biblioteksorientering: De som ikke har meldt seg på gruppe til biblioteksorienteringa 15 februar eller 16 februar kl 1015-1300 kan sende e-post med påmelding til Tanja. Biblioteksorienteringa skjer i Georg Sverdrups Hus på Blindern (UB), kursrommet (grupperom 9) i 3. etasje
Påmelding studenterhytteseminaret 28. februar - 1. mars: De som ikke har meldt seg på gjør dette på e-post til Tanja.
Kokeboka blir ikke oppdatert i løpet av semestret. Endringer i detaljert undervisningsplan finnes på web. (beskjeder om endringer gis også her i beskjedfeltet)
Sensorveiledning for masteroppgaver er tilgjengelig fra informasjonssiden om masteroppgaven. Klikk på karakterveiledning.
På plenumssamlinga 1. februar skal gruppene presentere analyser av masteroppgaven de har valgt. Hver gruppe får 10 min til sin presentasjon. Se mer detaljert om opplegget i kokeboka. Denne presentasjonen skjer i ordinær undervisningstid 1015-1200. Kl 1415-1500 blir det opplæring i Vortex for alle.
Lysark fra forelesning om akademisk skriving er tilgjengelig fra detaljert undervisningsplan
Opplæring i Vortex 1. februar. Her vil all opplæring skje kl 1415-1500 (puljen opprinnelig satt opp kl 1315 må dessverre avlyses). Håper det går bra for de fleste.
Konkurranse hos Vitenskapsbutikken. Foreslå et prosjekt og vinn gavekort fra Akademika.
Forelesninga 8. mars er endra i tid. Nytt tidspunkt er fra kl 0915-1200. Se detaljert undervisningsplan
Lysark fra forelesninga er tilgjengelig her. Lysarkene er også tilgjengelige fra ressurser i detaljert undervisningsplan
Oversikter over gruppeinndelinga finner du i lysarkene.
Kokebok med info om plenum, skriveseminar, gruppearbeid og leveringer finner du her
Skriveseminar på studenterhytta: En viktig del av emnet er seminaret på studenterhytta. Dette er et intensivt seminar der studentene skal jobbe konkret med prosjektbesrkivelsene sine. Seminaret går over to dager. Dato for seminaret blir 28.2-1.3.
Prosjektide: Studenter på emnet skal sende inn en prosjektidé før emnet starter. Prosjektideen skal gjøre rede for tema og problemstilling (mer her ). Frist er 5. januar.