Pensum/læringskrav

Bøker

Connell, J. og Gibson, C. (2003), Sound Tracks. Popular Music, Identity and Place. London: Routledge. (281 s.)

Cottrell, S. (2004), Professional Music-Making in London. Ethnography and Experience. Aldershot: Ashgate. (199 s.)

Ruud, E. (2005), Lydlandskap. Om bruk og misbruk av musikk. Bergen: Fagbokforlaget. (206 s.)

Artikler

Apeland, S. (2001), «Kystkultur som musikalsk identitetskonstruksjon». Norsk folkemusikklags skrifter 14: 40–53. (13 s.)

Back, L. (2003), «Sounds in the Crowd». S. 311–27 i M. Bull og L. Back (red.) The Auditory Culture Reader. Oxford: Berg. (15 s.)

Bull, M og Back, L. (2003), «Introduction: Into Sound». S. 1–18 i M. Bull og L. Back (red.) The Auditory Culture Reader. Oxford: Berg. (16 s.)

Cohen, S. (1993), «Identity, Place and the ‹Liverpool Sound›». S. 117–34 i M. Stokes (red.) Ethnicity, Identity and Music. The Musical Construction of Place. Oxford: Berg. (17 s.)

Englund, P. (2004), «Om stillhetens historie». Kap. 1 (s. 15–30) i Stillhetens historie og andre essays. Oslo: Universitetsforlaget. Onlineversjon (på internett): www.07-06-05.com/765/1220.htm (16 s.)

Feld, S. (2003), «A Rainforest Acoustemology». S. 223–39 i M. Bull og L. Back (red.) The Auditory Culture Reader. Oxford: Berg. (16 s.)

Goertzen, C. (1998), «The Norwegian Folk Revival and the Gammaldans Controversy». Ethnomusicology 42(1): 99–127. Elektronisk versjon, tilgjengelig via UiO-nettet. Se BIBSYS (25 s.)

Karlsson, H. (2000), «Ljudvärldar. Nya forskningsfält för musikforskare». Svensk tidskrift för musikforskning 82: 21–40. (17 s.)

Kvifte, T. (2001), «Hunting for the Gold at the end of the Rainbow: Identity and Global Romanticism. On the Roots of Ethnic Music». Popular Musicology Online (på internett): www.popular-musicology-online.com (7 s.)

Ruud, E. (1997), «Musikk – identitetens lydspor». S. 29–40 i S. Time (red.) Om kulturell identitet. Ei essaysamling. Høgskolen i Bergen. (11 s.)

Seeger, A. (1992), «Ethnography of music». S. 88–109 i H. Myers (red) Ethnomusicology: An Introduction. MacMillan Press. (20 s.)

Shelemay, K.K. (2001), «Music and Identity». Kap 8 (s. 249–80) i Soundscapes. Exploring Music in a Changing World. New York: W.W. Norton. (34 s.)

Small, C. (1998), «Prelude: Music and Musicking». Kap. 1 (s. 1–18) i Musicking. The Meanings of Performing and Listening. London: Wesleyan Univ. Press. (18 s.)

Thibaud, J.-P. (2003), «The Sonic Composition of the City». S. 329–41 i M. Bull og L. Back (red.) The Auditory Culture Reader. Oxford: Berg. (13 s.)

Tonkiss, F. (2003), «Aural Postcards: Sound, Memory and the City». S. 303–9 i M. Bull og L. Back (red.) The Auditory Culture Reader. Oxford: Berg. (6 s.)

Publisert 21. apr. 2005 12:13 - Sist endret 8. sep. 2005 00:10