Oppgaveskriving, FORSLAG TIL PROSPEKTER per …

Oppgaveskriving,

  • FORSLAG TIL PROSPEKTER per 15.09.05

Til alles orientering:  

Disse oppgavene er foreslått.  

Vi diskuterer litt rundt dem på første time.  

  • Andreas Haddeland: Å skrive en oppgave om bandmetodikk, og instrumentalopplæring med rytmisk musikk som ramme. + gitarbok + konsert // ---

  • Gunnar Sigve Aurdal: PAUL HINDEMITHS innspillinger av egne verker // musikkhistorie og analyse

  • Helga Gunnes: folkelige vokale musikktradisjoner // musikkhistorie og -estetikk

  • Polina R. Pedersen: undersøke og å analysere russisk og norsk musikkundervisning // musikkpedagogikk- også berøre musikkhistorie, musikkpsykologi og musikksosiologi

  • Henrik Marstrander: Sanntid. Komposisjon og musisering // Systematisk –Musikkteknologi - Analysis by Synthesis,Musik kognisjon Schaeffer, morfologi/fenomenologi

  • Silje Dons: Festspillene i Nord-Norge, Hva var/er ideologien bak FiNN, og på hvilken måte/Hvorfor er FiNN identitetsskapende, og for hvem? // musikksosiologi, musikkhistorie, musikkantropologi, musikkestetikk

  • Marie Skånland: Hva slags utbytte har de innsatte av et musikktilbud i fengselet? // musikkterapi, men også musikkpsykologi og musikksosiologi

  • Marit Bakken: ”Hulda og Garborg – en kammeropera i to akter” av Glenn Erik Haugland // ---

  • Johnny Gjerstad: "I hope I die before I get old": Tidlig død = lang karriere? // populærmusikalsk forskning, med en ganske markant musikkantropologisk tilnærming

  • Sølvi Elise Halvorsen: platekjeden Platekompaniet, dennes posisjon i den norske musikkindustrien // ---

  • Ragnhild Brøvig Andersen: Groove og sound innen trip-hop musikk // analyse

  • Audhild O.J. Engeland: Kvifor skal ein drive med musikkundervisning? Kvifor er det viktig å/skal ein legitimera musikkundervisning? // ---

  • Anette Forsbakk: Benjamin Brittens opera Døden i Venedig i en større kulturhistorisk kontekst. // musikkhistorie, analyse, estetikk

  • Andrea Mäkelä: Anpassa instrumental instrumentalundervisning for undervisning elever

  • med konsentrasjonsvanskeligheter // ---

  • Marita Buanes: Kjønnsroller i musikkvideoer før og nå. // ---

  • Pål Johannessen: Konsert/livefremføring av musikk i Mørke // Musikkpedagogikk og Musikk-kognisjon

  • Mattias Knutzen: En studie av forholdet mellom vokal, komp og produksjonsmetode i rytmisk musikk. // ---

  • Kristoffer Bjerke: Hvilken rolle har den musikkteknologiske utvikingen hatt i utviklingen av rytme, groove og sound i afro-amerikansk populærmusikk (etter 1979), og hvordan har dette påvirket utviklingen innen norsk populærmusikk? // ---

  • Ingunn Kvamme-Dalland: Har vokaljazz-improvisasjon endra seg sidan Ella Fitzgerald? // jazzhistorie

  • Silje Indrebø: kvinners rolle i populærmusikken de siste 15 årene, med utgangspunkt i MTV-generasjonen // ---

  • Torbjørn Kvamme-Dalland: hvilke kvalifikasjoner er viktige for en rytmisk musiker og hvordan de læres. ”Er selvlærthet en forutsetning for å bli en dyktig rytmisk musiker”? // ---

  • Liv Therese Haga: et kritisk, feministisk blikk på musikk og fortolkning av musikk. – ”kan musikk representere noe utover seg selv?”. // musikkfilosofi og musikksosiologi

  • Jon Mikkel Broch Ålvik: Hvor står musikken i forhold til identitetsdannelsen? (Hvordan) påvirker de hverandre? // populærmusikkanalyse og musikk og identitet

  • Karianne Westfal-Larsen: vokalpedagogikk – hvordan kan man på best måte utnytte kroppen som et instrument innenfor klassisk sang // musikkpedagogikk, musikkformidling

  • John Einar Halvorsrød: blåserekken i rytmisk musikk som et eget kompositorisk virkemiddel // analyse, arrangementer

  • Ane Carmen Roggen: ”Does Humor Belong in Music” – En idéhistorisk fortelling om humor i musikk, med særlig vekt på det 20. århundre. // sosiologiske, historiske, estetiske og filosofiske perspektiver

  • Eirik Kaasa: Hvordan definerer vi komposisjon i møte med nye musikalske tradisjoner og ny teknikk // ---

Publisert 15. sep. 2005 10:31 - Sist endret 13. nov. 2005 06:44