Oppgaveskriving, FORSLAG TIL PROSPEKTER per …
Oppgaveskriving,
- FORSLAG TIL PROSPEKTER per 15.09.05
Til alles orientering:
Disse oppgavene er foreslått.
Vi diskuterer litt rundt dem på første time.
- Andreas Haddeland: Å skrive en oppgave om bandmetodikk, og instrumentalopplæring med rytmisk musikk som ramme. + gitarbok + konsert // ---
- Gunnar Sigve Aurdal: PAUL HINDEMITHS innspillinger av egne verker // musikkhistorie og analyse
- Helga Gunnes: folkelige vokale musikktradisjoner // musikkhistorie og -estetikk
- Polina R. Pedersen: undersøke og å analysere russisk og norsk musikkundervisning // musikkpedagogikk- også berøre musikkhistorie, musikkpsykologi og musikksosiologi
- Henrik Marstrander: Sanntid. Komposisjon og musisering // Systematisk –Musikkteknologi - Analysis by Synthesis,Musik kognisjon Schaeffer, morfologi/fenomenologi
- Silje Dons: Festspillene i Nord-Norge, Hva var/er ideologien bak FiNN, og på hvilken måte/Hvorfor er FiNN identitetsskapende, og for hvem? // musikksosiologi, musikkhistorie, musikkantropologi, musikkestetikk
- Marie Skånland: Hva slags utbytte har de innsatte av et musikktilbud i fengselet? // musikkterapi, men også musikkpsykologi og musikksosiologi
- Marit Bakken: ”Hulda og Garborg – en kammeropera i to akter” av Glenn Erik Haugland // ---
- Johnny Gjerstad: "I hope I die before I get old": Tidlig død = lang karriere? // populærmusikalsk forskning, med en ganske markant musikkantropologisk tilnærming
- Sølvi Elise Halvorsen: platekjeden Platekompaniet, dennes posisjon i den norske musikkindustrien // ---
- Ragnhild Brøvig Andersen: Groove og sound innen trip-hop musikk // analyse
- Audhild O.J. Engeland: Kvifor skal ein drive med musikkundervisning? Kvifor er det viktig å/skal ein legitimera musikkundervisning? // ---
- Anette Forsbakk: Benjamin Brittens opera Døden i Venedig i en større kulturhistorisk kontekst. // musikkhistorie, analyse, estetikk
- Andrea Mäkelä: Anpassa instrumental instrumentalundervisning for undervisning elever
- med konsentrasjonsvanskeligheter // ---
- Marita Buanes: Kjønnsroller i musikkvideoer før og nå. // ---
- Pål Johannessen: Konsert/livefremføring av musikk i Mørke // Musikkpedagogikk og Musikk-kognisjon
- Mattias Knutzen: En studie av forholdet mellom vokal, komp og produksjonsmetode i rytmisk musikk. // ---
- Kristoffer Bjerke: Hvilken rolle har den musikkteknologiske utvikingen hatt i utviklingen av rytme, groove og sound i afro-amerikansk populærmusikk (etter 1979), og hvordan har dette påvirket utviklingen innen norsk populærmusikk? // ---
- Ingunn Kvamme-Dalland: Har vokaljazz-improvisasjon endra seg sidan Ella Fitzgerald? // jazzhistorie
- Silje Indrebø: kvinners rolle i populærmusikken de siste 15 årene, med utgangspunkt i MTV-generasjonen // ---
- Torbjørn Kvamme-Dalland: hvilke kvalifikasjoner er viktige for en rytmisk musiker og hvordan de læres. ”Er selvlærthet en forutsetning for å bli en dyktig rytmisk musiker”? // ---
- Liv Therese Haga: et kritisk, feministisk blikk på musikk og fortolkning av musikk. – ”kan musikk representere noe utover seg selv?”. // musikkfilosofi og musikksosiologi
- Jon Mikkel Broch Ålvik: Hvor står musikken i forhold til identitetsdannelsen? (Hvordan) påvirker de hverandre? // populærmusikkanalyse og musikk og identitet
- Karianne Westfal-Larsen: vokalpedagogikk – hvordan kan man på best måte utnytte kroppen som et instrument innenfor klassisk sang // musikkpedagogikk, musikkformidling
- John Einar Halvorsrød: blåserekken i rytmisk musikk som et eget kompositorisk virkemiddel // analyse, arrangementer
- Ane Carmen Roggen: ”Does Humor Belong in Music” – En idéhistorisk fortelling om humor i musikk, med særlig vekt på det 20. århundre. // sosiologiske, historiske, estetiske og filosofiske perspektiver
- Eirik Kaasa: Hvordan definerer vi komposisjon i møte med nye musikalske tradisjoner og ny teknikk // ---
Publisert 15. sep. 2005 10:31
- Sist endret 13. nov. 2005 06:44