Undervisningsplan

DatoUndervises avStedTemaKommentarer / ressurser
18.08.2003Seminarledere: Kjersti Ericsson og Thomas Mathiesen.   Rom 770, Domus Nova, kl. 10.15-12.00, om ikke annet er nevnt.  Deltakerne presenterer seg og sine foreløpige prosjektidéer.  Den veiledende listen med metodelitteratur som du kan velge ditt pensum på 750 sider fra, blir utdelt på seminaret. Det er også mulig å legge opp andre bøker. Du får hjelp fra Kjersti og Thomas til å sette opp ei liste som passer til ditt prosjekt. 
19.08.2003Vibeke Lagem  Kurset holdes i 3. etasje, Domus Nova.  Kurs i biblioteksøk.    
20.08.2003    Thomas og Kjersti tar opp noen metodiske/vitenskapsteoretiske problemstillinger med bakgrunn i egne forskererfaringer.   Vi tar utgangspunkt i følgende spørsmål: Skal forskeren være et nøytralt registreringsinstrument for å oppfange virkeligheten? Er et slikt forskerideal mulig og ønskelig? 
25.08.2003    Thomas og Kjersti tar opp noen forskningsetiske problemstillinger.   Vi tar utgangspunkt i følgende spørsmål: Hvordan viser vi respekt og hensyn overfor dem vi forsker på i alle faser av forskningsprosessen (fra datainnhenting til publisering)? 
26.08.2003    Hvordan lage en prosjektbeskrivelse. Prosjektbeskrivelsen som studentene skal lage i løpet av seminaret, skal være på rundt 5 sider (som en veiledende norm). Den skal innleveres innen 18/11. Sensur faller 09/12(bestått/ikke bestått).  Mellom 26/8 og 25/9 må studentene arbeide med å utvikle sine prosjektideer til prosjektbeskrivelser. Første skritt er å lage tekst på én eller en halv side som leveres til Kjersti eller Thomas for kommentar. Kjersti og Thomas vil være tilgjengelige for individuell veiledning i deltakernes videre arbeid med å lage prosjektbeskrivelsen.  
25.09.2003    NB! Heldagsseminar fra 10.15 – 16.00.  Vi samles i plenum først, der noen utvalgte studenter legger fram sine prosjektideer til diskusjon. Deretter deler vi oss i to grupper, så alle får anledning til å legge fram sine ideer.

 

03.11.2003      Disse to timene lar vi foreløpig stå åpne, så kan vi i fellesskap bestemme hva det er mest behov for å ta opp på tampen. 
Publisert 16. juni 2003 20:13 - Sist endret 2. sep. 2003 17:02