Dato | Undervises av | Sted | Tema | Kommentarer / ressurser |
18.08.2003 | Seminarledere: Kjersti Ericsson og Thomas Mathiesen. | Rom 770, Domus Nova, kl. 10.15-12.00, om ikke annet er nevnt. | Deltakerne presenterer seg og sine foreløpige prosjektidéer. | Den veiledende listen med metodelitteratur som du kan velge ditt pensum på 750 sider fra, blir utdelt på seminaret. Det er også mulig å legge opp andre bøker. Du får hjelp fra Kjersti og Thomas til å sette opp ei liste som passer til ditt prosjekt. |
19.08.2003 | Vibeke Lagem | Kurset holdes i 3. etasje, Domus Nova. | Kurs i biblioteksøk. | |
20.08.2003 | Thomas og Kjersti tar opp noen metodiske/vitenskapsteoretiske problemstillinger med bakgrunn i egne forskererfaringer. | Vi tar utgangspunkt i følgende spørsmål: Skal forskeren være et nøytralt registreringsinstrument for å oppfange virkeligheten? Er et slikt forskerideal mulig og ønskelig? | ||
25.08.2003 | Thomas og Kjersti tar opp noen forskningsetiske problemstillinger. | Vi tar utgangspunkt i følgende spørsmål: Hvordan viser vi respekt og hensyn overfor dem vi forsker på i alle faser av forskningsprosessen (fra datainnhenting til publisering)? | ||
26.08.2003 | Hvordan lage en prosjektbeskrivelse. Prosjektbeskrivelsen som studentene skal lage i løpet av seminaret, skal være på rundt 5 sider (som en veiledende norm). Den skal innleveres innen 18/11. Sensur faller 09/12(bestått/ikke bestått). | Mellom 26/8 og 25/9 må studentene arbeide med å utvikle sine prosjektideer til prosjektbeskrivelser. Første skritt er å lage tekst på én eller en halv side som leveres til Kjersti eller Thomas for kommentar. Kjersti og Thomas vil være tilgjengelige for individuell veiledning i deltakernes videre arbeid med å lage prosjektbeskrivelsen. | ||
25.09.2003 | NB! Heldagsseminar fra 10.15 16.00. | Vi samles i plenum først, der noen utvalgte studenter legger fram sine prosjektideer til diskusjon. Deretter deler vi oss i to grupper, så alle får anledning til å legge fram sine ideer. | ||
03.11.2003 | Disse to timene lar vi foreløpig stå åpne, så kan vi i fellesskap bestemme hva det er mest behov for å ta opp på tampen. |
Undervisningsplan
Publisert 16. juni 2003 20:13
- Sist endret 2. sep. 2003 17:02