from random import randint def spiller_optimistisk(belop): return True def spiller_halvveis(belop): if belop >= 150000: return False return True def spiller_usikker(belop): if belop < 150000: if randint(0, 10) == 0: return False else: if randint(0, 10) <= 2: return False return True def spill(): gevinst1 = 0 gevinst2 = 0 belop = 0 for i in range(0, 30): belop += 10000 spiller1_holder_kulen = spiller_halvveis(belop) spiller2_holder_kulen = spiller_usikker(belop) if spiller1_holder_kulen and not spiller2_holder_kulen: print("Spiller 2 slapp") gevinst2 += belop elif spiller2_holder_kulen and not spiller1_holder_kulen: print("Spiller1 slapp") gevinst1 += belop elif not spiller2_holder_kulen and not spiller1_holder_kulen: print("Begge slapp på likt!") if randint(0, 2) == 0: gevinst1 += belop else: gevinst2 += belop elif belop == 300000: print("Begge holdt ut til slutt") gevinst1 = 150000 gevinst2 = 150000 return [gevinst1, gevinst2] spiller1_total_gevinst = 0 spiller2_total_gevinst = 0 for i in range(0, 10000): gevinst1, gevinst2 = spill() spiller1_total_gevinst += gevinst1 spiller2_total_gevinst += gevinst2 print("Spiller 1 total gevinst: ", spiller1_total_gevinst / 10000) print("Spiller 2 total gevinst: ", spiller2_total_gevinst / 10000)