Eksamensoppgave, løsningsforslag og sensur 2020

Oppdatert 22.12: Sensur er publisert. Løsningsforslag og sensurveiledning for 3+5 og 4 (med datafiler og oppgave-pdf) er lagt ut. Oppgavesettet inneholder løsningsforslag for 1 og 2 - merk at Inspera "svelger" anførselstegn og oppgir alternativer med komma mellom. Svar som oppfyller oppgavetekstene i 1 og 2 er gitt poeng manuelt om de ikke er oppført som løsningsforslag.

650 kandidater leverte besvarelser i IN1000 høsten 2020. Hver besvarelse er individuelt og deretter i fellesskap sensurert av 2 sensorer. På tross av utfordringer i forbindelse med omlegging til hjemmeeksamen håper vi det skal være mulig å publisere resultater 21.12, eventuelt 22.12. Vi vet at både sensorer og studenter gleder seg til å ta ferie :-).

Om oppgavesettet

Merk at det i seksjon 1 og 2 ble trukket et utvalg oppgaver til hver kandidat - mens her er alle oppgavene med (og dermed nummereringen annerledes). På oppgave 4 ble det gitt én av to nesten like oppgaver, her er kun den ene varianten inkludert (pdf bakerst i settet). Variant 2 hadde minimale endringer i oppgave 4c og 4h.

Enkelte av oppgavene i seksjon 1 og 2 hadde løsninger som ikke var forhåndslagt inn i Inspera. Disse oppgavene er gjennomgått manuelt, og alle svar som tilfredsstiller kravene i oppgaveteksten er gitt poeng.

En kuriositet i Inspera er at valg av språk i oppgaven ikke alltid fungerer 100% selv om det er korrekt lagt inn som tre separate alternativer. Antakelig skyldes det et problem med referanser i systemet (kan være en motivasjon for å lære det skikkelig i IN1000?) - det er ikke noe vi kan styre som Inspera-brukere. Dere vil derfor se at oppgaveteksten her kommer delvis på bokmål, delvis på nynorsk.

Ny (om du har strøket) og utsatt (om du var syk) eksamen arrangeres for IN1000 høst 2020.

Emner med undervisning både høst og vår tilbyr normalt ikke ny eksamen ("konte") for studenter som trekker seg eller stryker på ordinær eksamen. Siden vår-undervisning i IN1000 er en prøveordning også i 2021 tilbys det både *utsatt* (for de som var syke) og *ny* eksamen i IN1000 høst 2020. Informasjonen på emnesiden gjelder fra og med vårsemesteret 2021.

Ny/ utsatt eksamen arrangeres i løpet av januar 2021, alle som kvalifiserer til å ta denne vil få epost før oppmelding starter (antakelig ikke før i januar). Eksamen vil være skriftlig, 4 timer hjemmeeksamen i Inspera som den ordinære.

Om du ønsker å ta IN1010, men ikke har bestått IN1000 (som er et krav) må du følge undervisningen fra dag 1 selv om du ikke vet resultatet av ny/ utsatt eksamen. Vi gjør oppmerksom på at de fleste anser IN1010 som et fag som krever mer arbeidsinnsats enn IN1000 - og spesielt dersom man har et svakt grunnlag fra IN1000. Om du stryker på ordinær eksamen i IN1000 er det et alternativ å revurdere studieplan (studieadm hjelper deg med dette) og heller prioritere å følge IN1000 på nytt vår eller høst 2021.

Publisert 18. des. 2020 21:26 - Sist endret 22. des. 2020 18:43