Beskjeder
Til alle som skal ha utsatt eller ny eksamen i januar:
Utsatt og ny eksamen (konteeksamen) i IN1050 blir avholdt som muntlig eksamen fredag 19. januar. Studenter vil motta informasjon på epost også.
Det er dessverre ikke mulig å ta konteeksamen en annen dag enn 19. januar.
Møt opp kl. 08:15 i resepsjonen til studieadministrasjonen fredag 19.1 (4. etasje i Ole-Johan Dals hus, oppgang B) for oppmøteregistrering. Husk å ta med legitimasjon med bilde (f.eks. studentbevis). Du vil da få utdelt ditt eksamenstidspunkt. Eksamenstidspunktene del...
Kjære IN1050-studenter. Vel blåst eksamen!
Vi håper at dere er fornøyde med semesteret og får tid til å lade godt opp før neste semester begynner. I tilfelle det er noen som ønsker å se på sensurveiledningen vi har fulgt under retting av eksamensbesvarelsene, legger vi den ut her;
Julehilsener fra Maria og Tine
Prøveeksamen er publisert i Inspera. Logg inn med brukernavn og passord som vanlig. Prøveeksamen skal ikke leveres inn eller registreres, og det er helt frivillig å fylle ut. Prøveeksamen vil være tilgjengelig frem til gjennomgangen onsdag 22. november kl. 10.15 - 12.00 med Maria og Tine. Vi anbefaler å gjennomføre prøveeksamen slik eksamen skal løses, på 4 timer uten hjelpemidler.
Vi får besøk av Laura Murphy, tidligere masterstudent ved IFI, hennes kolleger, tjenestedesigner Ingrid Langholm og design lead Adele Heger, fra Accenture. Dere vil få høre om praktisk anvendelse av materialet vi har vært igjennom i høst, så forelesningen vil være nyttig inn mot eksamen.
Det vil ikke bli lagt ut opptak, men noen av slidene vil bli lagt ut her på emnesiden.
Mot slutten av forelesningen vil det bli anledning til å komme med innspill på hvilke tema vi skal repetere.
Hei hei,
Forhold dere til teksten i oblig 4 ikke slides, dvs evaluer med minimum en bruker, og se bort fra restriksjoner på antall ord i forelesningsslides.
Hei,
Vi hadde satt stor pris på om dere alle kunne brukt noen minutter på å fylle ut dette tilbakemeldingsskjemaet: Midveisevaluering
Tilbakemeldingene deres gir oss nyttig feedback for eventuelle justeringer for resten av semesteret og neste år. Skjemaet er åpent ut dagen onsdag 18. oktober.
PS. Selv om man logger inn er skjemaet 100 % anonymt og vi ser ikke hvem som har svart.
Takk til alle som har fylt ut skjema allerede!
I slides fra forelesning om designprinsipper står det at dere skal lage to scenarioer. Dere skal kun lage ett, altså ett scenario til fremstilling av problem som presenterer bruker og tilhørende behov, egenskaper, karakteristikker og preferanser.
Her finner dere Defi!
Det blir Figma-workshop med Defi onsdag 11.oktober på seminarrommet C klokken 16:15.
Dette er en gylden mulighet til å bli kjent med Figma og få inspirasjon til oblig 3. Dere kan se mer informasjon på Defi sin Facebookside.
Hei,
Forelesningen om prototyping vil bli holdt av Julie Parisi, lead designer i Eggs Design, tidligere digital produkt designer i NAV. Vi anbefaler at dere møter opp til denne forelesningen.
Astrid er tilstede og kan svare på spørsmål om både oblig 2, prototyper og evt andre ting.
Vel møtt!
Vi har forstått at designet har blitt oppdatert siden videoen med bruksanvisning ble spilt inn. Her kommer derfor en enkel bruksanvisning for oppretting av skjema i Nettskjema:
Enkel bruksanvisning i Nettskjema
Hei! I oblig 2 står det at dere maks kan skrive 4 sider. Dette er en skrivefeil. Det er ingen begrensning på antall sider i oblig 2.
Gruppetimen for gruppe 5 er avlyst i morgen 19/09. Dra gjerne til gruppe 3 som har gruppetime samtidig, i seminarrom Logo i 2. etg.!
My
Plenum imorgen (13.september) er avlyst pga. Sundvollenseminar.
Det har kommet spørsmål om forskjellen på intervjuguide vs intervjuplan. Referer til forelesningsnotatene fra 31.8 og videre lesing i boka som utgangspunkt for å svare på dette. Stå på med besvarelsene, heier på dere!
Hei,
Jeg har fått et par spørsmål om slidene jeg brukte i i første timen i forelesning 31.8. (Når noen spør så er det gjerne flere som lurer så bra at dere spør!) Slidene jeg brukt er de samme som ligger som slides del 2 24.8. Vi rakk ikke bli ferdig 24.8 så vi brukte første timen 31.8 på å gjøre ferdig del 2. Beklager at dette ikke kom tydelig nok frem!
Husk å fylle ut skjemaet for påmelding til Sundvollen.
Dette gjelder for programstudentene. Fristen er onsdag 6.september!
Det er seminar på Sundvollen for årsenhetstudenter fra 4-5. september og for programstudenter 12-13. september. Går du glipp av din gruppetime på grunn av dette oppfordrer vi til å gå på en av de andre timene disse ukene.
Hei,
Håper alle har hatt en bra første dag!
I IN1050 starter semesteret torsdag 24.8 med første forelesning kl. 10.15-12 i Simula. Første plenum er onsdag 30.8, og første gruppetime torsdag 31.8.
Ses!
Vi ser frem til å treffe alle på første forelesning torsdag 24. august kl. 10.15 - 12.00.
Læreboken blir den samme som i fjor: Interaction Design: Beyond Human - Computer Interaction, 6th edition.
Det legges opp til fysisk undervisning. Opptak fra deler av forelesningene vil bli publisert i etterkant, det vil ikke bli gjort opptak av plenumsøvelser og gruppetimer.
Om du har spørsmål frem mot studiestart kan det sendes til oss på astl@ifi.uio.no
Vel møtt!
Mvh Astrid