Reunited ønsker å bidra til motivasjon for læring og økt trivsel i skolehverdagen for elever med behov for tilrettelagt opplæring (TO). Vår målsetning er å bistå lærere med å motivere elever i møte med læringsutfordringer, og stimulere til læring gjennom bruk av Quiz-konkurranse og sosial samhandling.
Prosjekter 2018
Creati{ifi}ty har utviklet Unqueue My Bathroom som retter seg mot unge voksne som bor i kollektiv med tre andre eller flere. Prototypen skal bidra til et bedre samspill mellom kollektivbeboere.
Norsk fremstår kanskje som et rart språk for mange og for de fleste er læringsprosessen lang og vanskelig. Vi i NEO ønsker å bidra til å gjøre denne prosessen enklere, artigere og mer givende.
Synes du, som mange andre, det er litt kleint å dra på date? Null stress, vi i ABAKE kan bidra til å gjøre det mer komfortabelt!
Vi er en gruppe på fire stykker som elsker mat og rask service! Vi valgte derfor kantine-personal som vår målgruppe, og kommunikasjon som tema. Det er viktig for oss at kantinen fungerer godt og effektivt SLIK AT VI BLIR METTE.
Hovedstaden har et bredt tilbud av offentlige bibliotek og bibliotekstjenester. Bibliotekene tilbyr blant annet mulighet for å reservere bøker hjemmefra, som brukerne kan hente i egne hentehyller når de er klare. Mange brukere har dessverre problemer med å bruke denne tjenesten på en effektiv måte og finner systemet uoversiktlig og kaotisk. Vi i Spade forsøker å forenkle og forbedre bruken av hentehyllen ved bruk av et Arduino-basert system.
Flyktninger som ankommer Norge gjennomgår flere prosesser for å tilpasse seg det norske samfunnet. De må lære seg språket, forstå den norske kulturen og de må sette seg inn i norske regler og normer. Vi ønsker å lære om hvordan det er å komme som flyktning til Norge og identifisere eventuelle problemområder tilknyttet det.
I dette prosjektet beskriver vi hvordan gruppen Protorama har gått frem for å lage en interaktiv tegnemaskin for barn kalt Trylletegning. Tegnemaskinen er designet for å begeistre barn. Vi har laget denne tegnemaskinen som et bidrag til Oslo barnemuseum.
Pentagon ønsker å gjøre teknologi tilgjengelig, forståelig og fornøyelig for den eldre garde. Ved hjelp av Arduino ønsker vi å gi eldre en følelse av selvstendighet og frihet ved interaksjon med hverdagslig teknologi.
De fleste som bor i et kollektiv må på et eller annet tidspunkt forholde seg til kollektivets fellesøkonomi. Vi i gruppen Mandatorias har utviklet en løsning som sikrer en rettferdig håndtering av fellesøkonomien. Løsningen har også som mål å være lett integrerbar i beboernes vaner og være lett å opprettholde over tid.
Mange videregående elever er enige om at det sosiale har mye å si for motivasjonen deres til skolen. Overgangen fra ungdomsskole til videregående skole kan oppleves som et stort hopp for mange med et nytt press og nye mennesker å forholde seg til. Derfor vil vi i Magma hjelpe og oppmuntre elevene til sosialisering, slik at tryggheten og samholdet i klassen øker. Grupper under gruppearbeid er ikke alltid like tilfeldige som elevene skulle ønske og lærerne synes det er vanskelig å sette de sammen uten å generalisere. Med Hedron ønsker vi å øke samholdet i klassen og dermed øke motivasjonen hos elevene, ved å sette elevene inn i tilfeldige grupper ved gruppearbeid.
Trening er en viktig del av hverdagen for mange nordmenn, og de siste årene trener stadig flere på treningssentere. Luna har som mål å gjøre treningshverdagen bedre med hjelp av teknologiske løsninger, basert på Arduino.
Å kunne samarbeide med andre mennesker er en sentral del av de fleste lærings- og sosiale situasjoner man møter på i løpet av livet, og en viktig del av et barns utvikling. Da vi så at nettopp dette var et problem i vår målgruppe, var det enkelt å finne problemstilling - vi ønsket å hjelpe de slik at alle barna fikk en bedre hverdag i barnehagen og en fordel når de skal begynne på skolen til høsten!
Vi i Goal Diggers ønsker å finne en løsning som kan hjelpe barnehaglærere i en hektisk hverdag.
Nybakte foreldre kan oppleve å brått få hverdagen sin snudd på hodet. Vi vil hjelpe dem å finne tilbake til noe av det tidligere livet deres.
Trening er en viktig aktivitet i dagens samfunn, og dermed også et viktig tema å snakke om. Alle vil trene og være sunne og sterke, men det er mange som ikke oppnår dette. Å komme i gang med trening er spesielt utfordrende for nybegynnere, som aldri har trent før.
Vi ønsker å skape en positiv treningsopplevelse for nybegynnere på treningssentere, for å hjelpe dem å oppnå deres mål. Gjennom flere iterasjoner har vi kommet frem til prototypen Countdown/Rep Minder/Burn Down Chart: en boks, festet på treningsapparatet, som teller ned repetisjoner under treningen og sekunder under pausen, som signaliserer når brukeren av maskinen har pause.
Vi er fem sporty mennesker som elsker idrett og vi vet av erfaring at det er mye komplikasjoner i idrettshverdag. Derfor har vi valgt å fokusere på idrettslag derav; volleyball-spillere; fordi vi syntes volleyball er interessant.