Fra venstre: Jiaqi, Zehra, Jannina, An
Målgruppe
Målgruppen som vi har valgt er konsulenter innen kjøkkenbransjen med en hektisk arbeidsdag, grunnen til det er fordi vi ønsker å undersøke hvordan de opplever stress og hvordan vi kan lette på deres hverdag. Vi var nysgjerrige på om det var noe andre faktorer som påvirket stress, og ønsker derfor å komme med artefakter som vil motivere brukeren til å komme seg gjennom arbeidsdagen uansett hvor mye stress det er.
Datainnsamling
Til prosjektet vårt har vi tatt for oss kvalitative undersøkelser som undersøkelsesmetoder. De ulike metodene som vi har tatt for oss har vi valgt å ha intervju og observasjon som undersøkelsesmetoder for triangulering av data. Hvor vi intervjuet flere konsulenter. Observasjonen ble utført i deres naturlige omgivelser, hvor vi samlet inn bilder og notater fra deres jobbhverdag.
Milepælsplan
Intervju
Da vi forberedte oss til intervju, lagde vi en intervjuguide til et semi-strukturert intervju. Til intervjuguiden valgte vi å ha ulike kategorier som vi ønsket å lære om. Vi tok for oss arbeidsdag, arbeidsoppgaver, pauser, overtid, ergonomi og det sosiale. Før vi møtte til intervju sendte vi ut et samtykkeskjema på mail til brukerne.
Vi holdt fire intervjuer under samme dag, som var under deltakernes arbeidstid. I tillegg til dette har vi intervjuet én til i etterkant, da en av deltakerne er blitt sykemeldt ut perioden vi har prosjektet vårt. For hvert intervju vi gjennomførte satt gruppen inne i deltakernes kontor.