Takk for nå og informasjon om digital hjemmeeksamen i IN1150

Kjære IN1150-student,

Hjemmeeksamen er rett rundt hjørnet, fredag 26. november kl. 09.00, og her er noen viktige opplysninger, tips og påminnelser.

Generell informasjon om eksamen

• Viktige beskjeder under eksamen vil bli gitt direkte fra faglærer via nettsiden om hjemmeeksamen (https://www.uio.no/studier/emner/matnat/ifi/IN1150/h21/hjemmeeksamen/). Det er derfor viktig at du sjekker denne med jevne mellomrom. Her finner du også informasjon om digitale trøste- og oppklaringsrunde via Zoom og e-post.
  • På denne siden ligger også forsideteksten til eksamen, slik at du kan lese denne og forberede deg allerede nå. Les den nøye.
  • På nettsiden «Brukerstøtte digital hjemmeeksamen» (https://www.mn.uio.no/om/hms/koronavirus/brukerstotte/brukerstotte-eksamen-h20.html) finner man kontaktpunkter for spørsmål knyttet til gjennomføringen. Det er for eksempel slik at alle tekniske/administrative spørsmål skal gå via et skjema som er tilgjengelig fra denne siden.

Digital trøste- og oppklaringsrunde via Zoom og e-post

• Kurset vil ha en «digital trøste- og oppklaringsrunde» på to forskjellige måter, via Zoom og e-post. Formålet med den digitale trøsterunden er å svare på spørsmål om oppgaveteksten, avdekke eventuelle feil og uklarheter i oppgaver, etc., altså ikke å få hjelp til å løse oppgavene. Alle relevante spørsmål og svar fra trøsterunden vil bli lagt ut på semestersiden fortløpende, og det kan derfor lønne seg å oppdatere denne siden underveis.
    • (1) Fra kl. 10.00 til 11.00 vil fagansvarlig være tilgjengelig for spørsmål via Zoom. Her vil én og én kandidat tas i mot, i den rekkefølgen de logger på, ved venteromsfunksjonen i Zoom. Zoom-lenken er sendt til alle på e-post.
    • (2) Fra kl. 10.00 til 12.00 vil fagansvarlig være tilgjengelig for spørsmål via e-post til rantonse@ifi.uio.no. Alle e-poster blir besvart i den rekkefølgen de mottas.

PS. Det vert ikkje laga nynorsk oppgåvesett. Grunna omfattande oppgåvetekst vert det ikkje laga nynorsk oppgåvesett hausten 2021, jfr unntak i § 3b i Forskrift om målform i eksamensoppgaver.

Lykke til!

Med vennlig hilsen oss som underviser IN1150