Beskjeder
Hei,
Da står eksamen snart for tur. Her er noen tips: 1) Les oppgavene nøye og gjør noen korte notater før du starter å løser oppgavene, 2) Løs oppgavene i den rekkefølgen de er satt opp (ikke slå sammen oppgaver), 3) Sjekk at du har løst alle oppgaver før du leverer inn, 4) Lever inn besvarelsen, og 5) Celebrate!
Ønsker deg lykke til!
Asle
Hei
Dette er siste økt vi har i emnet og vi bruker tiden på en oppsummering og gjennomgang av eksamen.
Vi sees!
Asle
Hei
Her er svar på spørsmål som kom opp på forelesning denne uken angående innlevering av prosjektoppgaven.
Q1: Skal studentene påføre kandidatnummer eller navn på rapporten, A1: Det skal kun påføres kandiatnummer for alle i gruppe.
Q2: Hvordan skal rapporten leveres, A2: Én student leverer én rapport på vegne av gruppen.
Lykke til med innspurten!
Asle
Hei,
Denne økten er satt av til å se på hvordan vi kan kommunisere høyteknologi til målgruppene i markedet.
Mvh Asle
Hei,
Denne uken skal vi se på temaet prissetting i høyteknologimarkedet. Jeg foreslår også at dere har full fokus på prosjektet denne uken.
Stå på...dette blir bra!
Mvh Asle
Hei,
Denne uke er satt av til plenums- og gruppeveiledning på prosjektopgpaven. Jeg holder en kort innledning og så gir dere en 10 min ppt presentasjon på:
- Hvilket utgangspunkt er valgt for å løse prosjektoppgaven.
- Gi en beskrivelse av mikro-omgivelsene til den valgte høyteknologibedriften: bedriften, markeder, produkter/tjenester og konkurrenter.
Vi gir hverandre innspill som kan tas med i videre arbeid. Vi sees!
Asle
Hei,
Denne uken skal vi se på distribusjon som virkemiddel i markedsføring av høyteknologi og innovasjon. Mot slutten av økten ser vi også på prosjektoppgaven samt hva dere skal presentere i uke 44.
Vi sees,
Asle
Hei,
Denne uken fortsetter vi på temaet teknologi og produktledelse. Vi ser så på prosjektoppgaven.
Vi sees!
Asle
Hei,
Denne uken fortsetter vi på segmentering for så å gå over til temaet teknologi og produktledelse.
Vi sees!
Asle
Hei,
Denne uken skal vi gå litt dypere inn på beskrivelse og analyse av høyteknologikundene. Mot slutten av timen ser vi på obligatorisk oppgave 2. Vi sees!
Mvh Asle
Hei,
Vi fortsetter å se på markedsundersøkelser i høyteknologimarkeder. Vi ser også på obligatorisk oppgave II.
Vi sees,
Asle
Det skal nå være mulig å levere obligatorisk oppgave 1 i Devilry.
Dere skal også ha mulighet til å opprette "grupper" i Devilry slik at dere kan levere sammen (i stedet for 2-4 individuelle innleveringer, fordi det blir fort rotete).
Vennligst opprett gruppe med gruppemedlemmene deres på Devilry, men skriv også navnene til alle gruppemedlemmene i oppgaven et eller annet sted.
Hilsen Ludvig
Hei,
Denne uken skal vi se på et utvalg av markedsundersøkelser for høyteknologibedrifter.
Vi sees,
Asle
Hei,
Denne uken ser vi på temaet Partnerskap, allianser og kunderelasjoner. Vi bruker også litt tid mot slutten og ser på obligatorisk oppgave 1.
Mvh Asle
Hei, gruppetimen i dag er avlyst grunnet sykdom. Det vi skulle gått gjennom i dag tar vi heller neste uke, og vi catcher up med pensum på et senere tidspunkt.
Si gjerne ifra til folk som kanskje ikke har fått dette med seg.
Hilsen Ludvig
Hei igjen!
For dere som ikke har gruppe til den obligatoriske oppgaven så blir fristen for å sende meg mail fredag denne uken, 9. september. Jeg ordner gruppene innen fredag kveld.
Vennlig hilsen Ludvig
Hei! Som dere vet er første obligatoriske oppgave lagt ut, og dere skal jobbe i grupper på 2-4 personer. Dersom dere mangler en gruppe eller ønsker en tredje/fjerde person på gruppen så si ifra til meg, gjerne på mail!
ludvigan@uio.no
... Hilsen Ludvig:)
Hei
Vi ser på markedsorientering og kryssfunksjonell interaksjon. Mot slutten av økten ser vi en gang til se på obligatorisk oppgave 1 som nå ligger ute.
Vi sees!
Asle
Hei,
Denne uken skal vi se på temaene strategisk markedsplanlegging og karakteristiske trekk ved høyteknologibedrifter. Disse temaene er relevant for obligatorisk oppgave 1 som deles ut samme dag. Ha en fin uke!
Vi sees,
Asle
Hei!
Håper du er klar for et nytt semester og nytt fag. Faget Marked, Markedsføring og Produktutvikling fokuserer på hvordan markedsføringsfunksjonen i en bedrift er involvert i innovasjonsprosesser av høyteknologi. Du kan se frem til et spennende ut lærerikt fag!
Vi sees!
Asle