OPPDATERT: Svar på spørsmål som har kommet opp de siste ukene

Hei igjen, her er noen Q & As som har dukket opp den siste tiden.

Q: Hvordan vil Bestått/Ikke bestått vurderes av sensor?
A: Svaret jeg har fått på dette spørsmålet fra administrasjonen er: "This term the students are to get a pass if their grade would have been E or better".

Se forøvrig også fakultetets vurderingsbeskrivelse for bestått/ikke bestått i realfag: https://www.uio.no/studier/eksamen/karakterer/fagspesifikk-karakterbeskrivelse/mn-bestatt-ikke-bestatt.html

Q: Når får dere sensur på prosjektoppgaven?
A: Sensuren faller kort tid etter at muntlig eksamen er gjennomført. Jeg oppdaterer her straks jeg vet mer om eksakt hvilken dag det blir.

Q: Er det mulig å ta opptak av muntlig eksamen?
A: Svaret fra administrasjonen ved Ifi er at «Som utgangspunkt vil jeg tenke at det gjelder samme regler som ved vanlig gjennomføring av muntlig - hvor hverken vi eller studentene gjør opptak. Men som (…) skriver håper vi at MN/UiO vil klargjøre dette raskt.». Dersom jeg får nye opplysninger vil jeg legge ut informasjon om dette fortløpende - i denne beskjeden merket 'Oppdatert'.

OPPDATERT Q: Må man ha bestått prosjektoppgaven for å avlegge muntlig eksamen?
A: Som dere ser henger problemstillingen for den muntlige eksamen tett sammen med prosjektoppgaven. Når det er sagt så har jeg sendt en epost til administrasjonen for å få klarhet i om man kan avlegge muntlig eksamen dersom prosjektoppgaven ikke er bestått. Kommer også tilbake her i denne beskjeden med informasjon når dette foreligger.

Svar fra administrasjonen: "Emnebeskrivelsen krever at begge deler er bestått, men studentene har klagerett på prosjektoppgaven, og siden den saken ikke vil bli avgjort før muntlig eksamen, kan studentene kunne få ta muntlig eksamen likevel hvis hvis h*n ønsker det."

Publisert 4. mai 2020 14:48 - Sist endret 5. mai 2020 08:57