new info, 17-iii, on korona situation and consequences for teaching etc.

1. Itj fårrå nålles, to each of you. Look through the 10-15 last exercises in the Nils Collection, and attempt to do some of them, in particular those related to likelihood matters. A separate message will come soon with more on this.

2. It's possible that the teaching Mon Mar 23 and also for a few more weeks will be a mixture of *Zoom* (look it up, install it, check out what it is), several Nils Collection details, and yet other details to come. I'm currently struggling to install and learn basics for Zoom. There'll be a "meeting", digital, with everyone on board tuning in at the same time, with possibilites for "chat" and questions and so on.

3. If you're on Facebook, join the (open) FocuStat group, which has many themes, also related to korona, and to practicalities of teaching, etc.

4. Here's some generic text from the department, today.

Vi prøver å ikke mase for mye, men fant ut at det var på tide å sende en epost til studentene våre om hva som for tiden gjøres med emne-undervisning ved instituttet. (se nedenfor)

Det er ikke så mye som går utover den meldingen som mange la ut i forrige uke. Men vi tror at mange studenter kan sitte urolig eller isolert eller begge deler:

Denne ukjente korona-situasjonen kan være en påkjenning for mange. Vi ber dere om ikke å nøle med å legge ut beskjeder og foreløpig informasjon om hvordan dere planlegger undervisningen framover. Også om hvilke planer/forventninger dere har om progresjon i emnet.  Obligfrister kan dere regulere etter eget skjønn, pass bare på at de ikke legges for sent i forhold til når studentene skal meldes til eksamen.

Eksamensformer er fortsatt ikke bestemt. Instituttet har meldt inn forslag om hjemmeeksamen med bestått/ikke bestått
karakter i stedet for skriftlig eksamen, men dette bestemmer foreløpig ikke instituttet. [Nils: I'll try to keep the intended scale, A-F, rather than the too rough and boring binary one, but let's see.]

Som dere ser, ber vi studentene ta kontakt med dere på epost om de lurer på noe med emnet. Forøvrig viser vi til tidligere epost om digitale hjelpemidler, og oppfordrer til å prøve ut Zoom

til veiledning, gruppemøter/undervisning/chat-møter.  UiO sentralt arbeider med å integrere Zoom med Canvas, slik at en lettere kan invitere studenter/studentgrupper i Canvas til møter i Zoom.

Published Mar. 17, 2020 5:27 PM - Last modified Mar. 17, 2020 5:27 PM