Pensum/læringskrav

Zahavi, D og Christensen G.: Subjektivitet og Videnskab. Bevidsthedforskning i det 21 århundre, 2003. Roskilde Universitetsforlag.

Zahavi, Dan: Førsproglig selvbevidsthed, 2003. Roskilde Universitetsforlag. i Subjektivitet og Videnskab. Bevidsthedforskning i det 21 århundre, op.cit. s.113-143.

Prætorius, Nini: Subjektets intersubjektivitet og intersubjektivitetens subjeket, 2003. i Subjektivitet og Videnskab. Bevidsthedforskning i det 21 århundre, op.cit. s.173-203.

Johansen, Anders : Samtalens tynne tråd. Om skriveerfaring, 2003. Spartacus forlag.

Merleau-Ponty, Maurice: Kroppens fenomenologi, 1994. Pax Forlag A/S, Oslo. Innledningen og del 6. (s.137-170).

Dysthe, Olga: Det flerstemmige klasserom. Skrivning og samtale for å lære, 1995. Ad Notam Gyldendal AS, Oslo. s.82-97.

Dysthe, Olga, Hertzberg Frøydis og Løkensgård Hoel, Torlaug : Skrive for at lære - faglig skrivning i videregående utdanning, 2001. Forlaget Klim. kap. 5, ca 50 sider.

Stokkenes, Sudmann & Sæbøe: Fysioterapi på terskelen (red), Høgskoleforlaget.

Engelsrud, Gunn: Bevegelse som kunnskapsområde i fysioterapi, 2001. Høgskoleforlaget. i Fysioterapi på terskelen, op.cit. s.101-116.

Schriver, Nina: Læring av bevegelse. Betydning av rettethet, rom, relasjoner og refleksjon, 2003. Ph.d Avhandling. Utvalgte deler, ca 50 sider.

  • Alle studentene tar med en faglig artikkel som relaterer seg til tema. Alle er ansvarlige for å kopiere sin artikkel til de andre kursdeltagerne.
  • Kursdeltagerne velger selv ca 100 sider til det de velger å dokumentere. Studentene skal velge en dokumentasjonsform som får kurstematikken synliggjort og diskutert med medstudenter og sensorer.Mer informasjon om kurslitteraturen gis pr e-post til alle registrerte deltagere på kurset.
  • Språk: Engelsk, dansk og norsk.
  • NB! Det kan forekomme endringer.

Språk: Engelsk, dansk og norsk

Publisert 4. mai 2004 10:55 - Sist endret 4. mai 2004 13:12