Zahavi, D og Christensen G.: Subjektivitet og Videnskab. Bevidsthedforskning i det 21 århundre, 2003. Roskilde Universitetsforlag.
Zahavi, Dan: Førsproglig selvbevidsthed, 2003. Roskilde Universitetsforlag. i Subjektivitet og Videnskab. Bevidsthedforskning i det 21 århundre, op.cit. s.113-143.
Prætorius, Nini: Subjektets intersubjektivitet og intersubjektivitetens subjeket, 2003. i Subjektivitet og Videnskab. Bevidsthedforskning i det 21 århundre, op.cit. s.173-203.
Johansen, Anders : Samtalens tynne tråd. Om skriveerfaring, 2003. Spartacus forlag.
Merleau-Ponty, Maurice: Kroppens fenomenologi, 1994. Pax Forlag A/S, Oslo. Innledningen og del 6. (s.137-170).
Dysthe, Olga: Det flerstemmige klasserom. Skrivning og samtale for å lære, 1995. Ad Notam Gyldendal AS, Oslo. s.82-97.
Dysthe, Olga, Hertzberg Frøydis og Løkensgård Hoel, Torlaug : Skrive for at lære - faglig skrivning i videregående utdanning, 2001. Forlaget Klim. kap. 5, ca 50 sider.
Stokkenes, Sudmann & Sæbøe: Fysioterapi på terskelen (red), Høgskoleforlaget.
Engelsrud, Gunn: Bevegelse som kunnskapsområde i fysioterapi, 2001. Høgskoleforlaget. i Fysioterapi på terskelen, op.cit. s.101-116.
Schriver, Nina: Læring av bevegelse. Betydning av rettethet, rom, relasjoner og refleksjon, 2003. Ph.d Avhandling. Utvalgte deler, ca 50 sider.
- Alle studentene tar med en faglig artikkel som relaterer seg til tema. Alle er ansvarlige for å kopiere sin artikkel til de andre kursdeltagerne.
- Kursdeltagerne velger selv ca 100 sider til det de velger å dokumentere. Studentene skal velge en dokumentasjonsform som får kurstematikken synliggjort og diskutert med medstudenter og sensorer.Mer informasjon om kurslitteraturen gis pr e-post til alle registrerte deltagere på kurset.
- Språk: Engelsk, dansk og norsk.
- NB! Det kan forekomme endringer.
Språk: Engelsk, dansk og norsk